Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@03:56:49 GMT

دیدارهای رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سیکا

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۴۷۰

رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سیکا در تاجیکستان، با همتای ترکیه ای خود، امیر قطر و رئیس اجرایی دولت افغانستان، بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای روحانی در دیدار رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر علاقمندی تهران برای به توسعه روابط با آنکارا، گفت: باید حجم مبادلات سالانه دو طرف ، به رقم 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اردوغان هم در این دیدار گفت: آنکارا مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها توسعه دهد.   رئیس جمهور در دیدار امیر قطر ، همکاری با کشورهای همسایه را از اصول ثابت سیاست خارجی ایران برشمرد و گفت: تهران خواهان توسعه بیش از پیش روابط با دوحه است.  شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز در این دیدار بر آمادگی قطر برای توسعه همه جانبه با ایران تاکید کرد.  
آقای روحانی در دیدار رئیس اجرایی دولت افغانستان هم با بیان اینکه ایران خواهان ثبات، امنیت، صلح و آرامش در این کشور است بر توسعه و تحکیم روابط تهران ـ کابل تاکید کرد.  عبدالله عبدالله نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت ها و کمک های ایران به مردم افغانستان، خواستار تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی  و اقتصادی و تجاری شد. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور روحانی دیدار اجلاس سیکا تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان