Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@20:36:22 GMT

رخنه امنیتی در دیتابیس گروه هتل‌های بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۶۴۰

رخنه امنیتی در دیتابیس گروه هتل‌های بین المللی

ایتنا- رخنه امنیتی کشف‌شده در دیتابیس گروه هتل‌های پیرامید می‌توانست موجب دزدیده شدن داده‌های امنیتی کارمندان و مشتریان هتل‌های زیرگروه این کمپانی شود. رخنه امنیتی کشف‌شده در دیتابیس گروه هتل‌های پیرامید می‌توانست موجب دزدیده شدن داده‌های امنیتی کارمندان و مشتریان هتل‌های زیرگروه این کمپانی شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، محققان مرکز VPNMentor به‌تازگی دیتابیس در معرض خطری را در گروه هتل‌های پیرامید کشف کرده‌اند که دربرگیرنده موقعیت‌های مکانی زنجیره‌های بزرگی از این گروه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این زنجیره‌ها شامل گروه بزرگی از هتل‌های پیشرفته از قبیل هتل الوفت در فلوریدا، Tarrytown House Estate در نیویورک و چند هتل ایرلندی است.
     
دیتای این سیستم از یک منبع مشترک گرفته می‌شود. گروه پیرامید متکی بر سیستم تشخیص نفوذ ویژه‌ای به نام Wazuh است که داده‌ها را از آن نرم‌افزار به یک سرور حفاظت نشده می‌فرستد.
این دیتابیس دربرگیرنده داده‌هایی است که تاریخ آن‌ها به  19 آوریل بازمی‌گردد و بیشتر بر اطلاعات اتصال مانند لاگین های سرور، آدرس‌های اینترنت و دیتای فایروال متمرکز است اما نام کامل کارمندان هتل‌ها و اطلاعات سیاست‌های امنیتی آن‌ها را نیز شامل می‌شود.
البته پیرامید تقریباً دو روز بعد از کشف این رخنه امنیتی دیتا بیس نام‌برده را قفل کرد.
 
هنوز مشخص نیست که آیا کسی بدون اجازه به این دیتابیس دسترسی پیداکرده است یا خیر، اما خطرهای امنیتی مرتبط با این رخنه کاملاً واضح بود و می‌توانست برای مزاحمان وسوسه‌برانگیز باشد. اگر هکرها سرعت عمل کافی داشتند می‌توانستند از شکاف‌های در سیستم امنیتی هتل‌ها و حساب‌های کارمندان آن‌ها سو استفاده کنند.

این کشف همچنین نشان می‌دهد که یک دیتابیس ناامن نباید اطلاعات مشتریان را به‌صورت واضح ذخیره کند و موجبات سوءاستفاده هکرها را فراهم آورد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هتل دیتابیس رخنه امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه