Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@00:37:10 GMT

نگاه ها به جلوگیری از آسیبهای اجتماعی کمرنگ است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۰۱۱

نگاه ها به جلوگیری از آسیبهای اجتماعی کمرنگ است

سید  قدیر مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود : اسیبهای اجتماعی ومسائل اجتماعی  در حوزه فعالیت دست اندرکاران از اولویت چندم برخوردار می باشد واگر برمبنا وابعاد توسعه نگاه کنیم  اکثر  دانشمندان متفق القول می باشند که توسعه فرهنگی واجتماعی مقدم براقسام توسعه می باشد .

به گفته وی : دراقسام اتقاقاتی که درکشور ودراستان رخ می دهدمتاسفانه  ابعاد دیگر درحوزه اهمیت قرار می گیرد این ساختار به مردم نیز  انتقال یافته است و نگاه مردم  هم به اسیبهای اجتماعی نیز کمرنگ شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد :ما منتظر یک اتفاق ورخداد هستیم  وبعد به دنبال راه علاج و حل ان می گردیم ونگاهها به سمت جلوگیری از بروز اسیب بسیار کمرنگ می  باشد واین وقتی که از متولیان ومردم یک نگاه باشد فاجعه بزرگ می باشد 

به گفته وی : البته بنده جادارد دراینجا از  تدبیر ودرایت استاندار چهارمحال وبختیاری صمیمانه تشکر کنم ، توجه ومسئولیت پذیری ایشان درحوزه اسیهای اجتماعی خصوصا اعتیاد خوشبختانه پررنگ می باشد ومویدکلام بنده اتقافاتی که اخیرا دراستان رخ داده است  وبصورت موضوعی ، تخصصی ومنطقه ای به مسائل ورودپیدا می کنند وماشاهد تصمیات کاربردی وخوب هستیم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دراستان  گفت : متاسفانه این تصمیات خوب در مبحث اجرا ضعیف عمل می شود وتوفیق حداکثری حاصل نمی شود .

به گفته وی : با همکاری  میان ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ورزش وجوانان استان  ۲۴۰ خانه ورزش در روستاها ایجاد شده است  وایجاد ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر  نیز هدف گذاری شده است .

وی  گفت :در سه ماه نخست سال جاری تا امروز یک تُن و ۱۰۵ کیلو و ۴۸۵ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۹۸ نفر از قاچاقچیان، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌شده‌اند.که ۲۳ درصد امسال نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات دراستان داشته ایم .

وی در خصوص حوزه درمان گفت : ۱۵کمپ ترک اعتیاد و ۷۲ مرکز  در پهنه جغرافیایی استان مشغول فعالیت می باشند که خوشبختانه  این مراکز متناسب با استاندارد های موجود می باشد 

وی  افزود : طی سال گذشته یک هزار و ۳۵۷ نفر در زندان‌ها و ۲۶۴ نفر در مراکز اقامتی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش دیدند. 

وی  گفت : متاسفانه درسال گذشته ۴۳ نفر براثر  مصرف خودسرانه متادون  جان خود را ازدست دادند که باید دراین خصوص اطلاع رسانی  لازم صورت گیرد که شاهد وقوع این حوادث نباشیم 

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به برنامه هفته مبارزه با مواد مخدر گفت : با همکاری سازمان ورزش وجوانان استان بیش از ۵۰۰ برنامه دراین هفته اجرا می شود که ازاهم برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر استان ، تئاتر خیابانی و  نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر می توان اشاره کرد 

گفتنی است هفته مبارزه با مواد مخدر از  ۳۱  خرداد آغاز وتا ۶ تیرماه ادامه خواهد داشت شعار کشوری امسال هفته مبارزه با مواد مخدریاریگر هم باشیم و شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر سلامت همگام با عدالت وعدالت همگام با سلامت می باشد .

۴۶

کد خبر 1270186

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه