Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه بیست و پنجم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند بزرگ مواد مخدر/ قاچاقچیان مواد مخدر در فارس زمین گیر شدند

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در تعاقب اقدامات تخصصی، از فعالیت یک باند بزرگ برای جا به جایی مواد مخدر با استفاده از خودرو‌های کوهستانی در محور شیراز به سمت سپیدان با خبر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از چند هفته اقدامات اطلاعاتی، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر محل تردد خودروی متعلق به این باند را شناسایی کردند که راننده به محض مشاهده ماموران بدون توجه به ایست پلیس متواری شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از وانت مزدا میزان ۲۴۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: ماموران جان بر کف نیروی انتظامی استان فارس با سوداگران مرگ به شدت و برابر قانون برخورد می‌کنند.

واژگونی پژو ۴۰۵ یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس بیان کرد: با اعلام خبر واژگونی یک سواری ۴۰۵ در محور دهشیخ به شیراز، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک سواری ۴۰۵ با ۳ سرنشین در محور مذکور واژگون که بر اثر آن راننده در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه راننده اعلام کردند.

گرفتاری شکارچی غیر مجاز در رکن آباد

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی با اسلحه غیر مجاز پس از شکار حیوانات در مناطق حفاظت شده، آن را در منزلش مخفی کرده است.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مذکور اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف یک راس بره وحشی، یک دوربین شکاری و تعدادی فشنگ سلاح غیر مجاز شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کسانی که به هر طریق اقدام به شکار حیوانات غیر مجاز کنند طبق قوانین زیست محیطی با آنان برخورد قانونی می‌شود.

جاده‌ای که همچنان در فسا قربانی می‌گیرد

بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه موتور سیکلت راکب موتور سوار در دم جان باخت.

مسئول روابط عمومی اورژانس فسا گفت: در طی تماس مردمی مبنی بر وقوع یک حادثه تصادف در محور قدیم فسا داراب در بخش ششده و قره بلاغ حدفاصل سه راهی دیندارلو به طرف ایج استهبان، تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد.

علیپوریان افزود: در این حادثه یک دستگاه خودرو پراید و موتور سیکلت با هم برخورد کرده بودند که متاسفانه راکب موتور سوار که یک جوان ۲۵ ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن تیم امدادی جان خود را از دست داده بود.

سرگرد مکاری فرمانده پلیس راه فسا علت این حادثه را بی احتیاطی و عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو پراید اعلام کرد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در سطح محور‌های مواصلاتی شهرستان فسا ۱۸ مورد تصادف رخ داده بود که منجر به مصدومیت ۲۴ نفر و جان باختن ۲ نفر از همشهریان شد.

آتش سوزی ۶ هکتار از منابع طبیعی کازرون

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: مأموران انتظامی شهرستان کازرون از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی اراضی ملی واقع در منطقه ابوالحیات مطلع شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مذکور اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند این مراتع به دلیل نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه با تلاش کلیه نیرو‌های امدادی آتش سوزی مهار شد، خاطر نشان کرد: براساس اعلام کارشناسان ۵۰ هکتار از اراضی در این آتش سوزی طعمه حریق شده است.

کشف ۳۹ هزار نخ سیگار قاچاق در مرودشت

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی مقطعی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از خودرو موفق به کشف ۳۹ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی و قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

برخورد شدید سمند با پراید حادثه آفرید/۵ کشته و زخمی

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۹ صبح امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در محور "سپیدان" به "یاسوج"، بلافاصله گشت تصادفات و تیم‌های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک خودروی سمند با ۳ سرنشین با یک سواری پراید با ۲ سرنشین با یکدیگر به شدت برخورد کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این حادثه هر ۲ راننده و ۲ نفر از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشین سمند مصدوم که توسط عوامل امدادی سریعا به مراکز درمانی منتقل شد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه کارشناس پلیس راه علت حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کرد، از شهروندان خواست تا با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع این گونه حوادث جلوگیری کنند.

دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت

سرهنگ یحیی انصاری سرپرست فرمانده انتظامی داراب گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از معابردر شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده ماموران موفق به شناسایی ۲ نفر شدند و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم با هماهنگی مراجع قضائی در یک اقدام ضربتی آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ انصاری با بیان اینکه متهمین در تحقیقات اولیه به ۱۲ فقره انواع سرقت اعتراف کردند، عنوان داشت: از شهروندان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و رعایت هشدار‌های انتظامی پیشگیری از سرقت، ضمن یاری رساندن به پلیس، به ناکامی سارقان و مهارسرقت کمک کنند.

یک دستگاه خودرو پژو پارس امروز به دلیل اتصال برقی در موتور دچار آتش سوزی شد

علیرضا عدلو، سخنگوی آتشنشانی شیراز گفت: صبح امروز در بلوار اتحاد یک خودروی پژو پارس دچار آتش سوزی شد که بعد از تماس مردمی با ۱۲۵ و حضور نیرو‌های آتشنشانی در محل، خودرو خاموش شد.

وی افزود: خودرو در حالت پارک بوده و خوشبختانه سرنشین نداشته است.

عدلو، علت این حادثه را اتصال برقی اتومبیل و عدم حضور مالک خودرو اعلام کرد.

توصیه‌های رئیس پلیس فسا برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با توجه به تعطیلات و شروع مسافرت‌های تابستانی، توصیه‌هایی در راستای پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان ارائه کرد.

۱-در هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه تمام درب‌های خانه اعم از درب ورودی، درب‌های اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

۲-استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت موثر است که به محض باز شدن درب و یا پنجره‌ها با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه‌ها شود.

۳-پول و طلاجات خود را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.

۴-سارقین زمان سرقت را از نیمه‌های شب به طول روز، بعد از ظهر و اوایل شب تغییر داده اند؛ در این اوقات رعایت اصول ایمنی را فراموش نکنید.

۵-در زمان خروج از منزل با استفاده از لامپ‌های تایمر دار سارقان را گمراه کنید.

۶-هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودرو‌های غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می‌باشند شماره پلاک آن‌ها را یادداشت و سعی کنید پس از طی مسافتی برای حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

۷-به تردد افراد مشکوک و یا خودرو‌های غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره پلاک خودرو افراد غریبه را به ۱۱۰ گزارش دهید.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث آتش نشانی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی گفت: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان، چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودرو‌ها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس