Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه ضمن درخواست از ترکیه در خصوص توقف فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه ویژه اقتصادی قبرس، گفت که اتحادیه اروپا از کنار این موضوع نخواهد گذشت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اعضای اتحادیه اروپا با فشار بر ترکیه، از این کشور خواسته‌اند تا برنامه‌های خود در زمینه حفاری دریایی در منطقه ویژه اقتصادی قبرس به منظور یافتن گاز طبیعی را متوقف سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قبرس و ترکیه چندی است بابت عملیات حفاری ترکیه در دریای مدیترانه دچار مشکل شده‌اند و روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صاباح» هفته گذشته در این زمینه نوشت که حکم دستگیری ۲۵ خدمه کشتی حفاری ترکیه (کشتی فاتح) از سوی دولت قبرس صادر شده است.


کشتی حفاری فاتح



این در حالی است که ترکیه نیز کماکان بر موضع خود جهت اجرای عملیات حفاری گازی تاکید دارد.

به نوشته رویترز، «امانوئل ماکرون» نخست وزیر فرانسه روز گذشته پس از نشست سران کشور‌های جنوب عضو اتحادیه اروپا در مالت گفت: «می‌خواهم همبستگی خود با قبرس و حمایت و احترام به حاکمیت این کشور را تکرار کنم. ترکیه باید فعالیت‌های غیرقانونی خود در منطقه ویژه اقتصادی قبرس را متوقف کند.»

وی در ادامه اظهار داشت: «اتحادیه اروپا درخصوص این قضیه از خود ضعف نشان نخواهد داد.»

جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک نشین» در شمال و «یونانی نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد و تاکنون تلاش‌ها برای تنش زدایی بین کشور‌های یاد شده به شکست انجامیده است.

آخرین تلاش‌ها در رفع تنش بین ترکیه با قبرس در سال ۲۰۱۷ و با مشارکت انگلیس و یونان و برگزاری نشستی بی‌حاصل در سوئیس خاتمه یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران