Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:33:37 GMT

۲۳۰۰ تُن شکر یارانه ای بین زنبورداران خوی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۲۴۰

۲۳۰۰ تُن شکر یارانه ای بین زنبورداران خوی توزیع شد

علی کنعانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شکر امسال و با شروع فعالیت زنبورداران این شهرستان و با قیمت یارانه‌ای هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین سرشماری ۴۰۰ هزار کندو در شهرستان خوی وجود دارد، گفت: زنبورداران این شهرستان سالانه ۱۲ هزار تن عسل تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعاون روستایی خوی به خرید شکر از اتحادیه‌های کشوری و توزیع در بین صنف زنبورداران اشاره و بیان کرد: این میزان شکر بر اساس تعداد کندو بین زنبورداران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در صنعت زنبورداری نقش مهمی در اقتصاد خانوارها و به خصوص خانواده‌های روستایی شهرستان دارد، بیان کرد: توجه بیشتر به زنبورداران و ایجاد امکانات و تسهیلات برای آنان، نقش مؤثری در افزایش کیفیت و میزان تولید این محصول با ارزش دارد و در زمینه ایجاد اشتغال نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: طبیعت مناسب و آب و هوای مساعد زمینه تولید عسل مرغوب را در این شهرستان فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا فعالیت بیش از سه هزار خانوار در بخش صنعت زنبورداری و وجود بزرگترین شرکت زنبورداری کشور در خوی، این شهرستان را به یکی از مراکز عمده پرورش زنبور و تولید عسل در غرب کشور تبدیل کرده است.

شهرستان خوی مقام نخست آذربایجان غربی را در تولید این ماده غذایی مقوی به خود اختصاص داده است.

۸۱۳۵/‏‬ ۳۰۲۰/‏‬ ۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنبور عسل از کندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ امید فلاح افزود: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان اسفند پارسال، ۴۲۱ هزار تن موادمعدنی تولید کرد که از این میزان، ۳۰۳ هزار تن «اکسید روی» و ۱۱۸ هزار تن «باریت» بود.

وی گفت: تولید باریت این مجتمع پس از ۶ سال توقف، پارسال به جریان افتاد.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: کل تولید این مجتمع (اکسید روی)، سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار تن، «سال ۱۴۰۰» حدود ۳۰۰ هزار تن و «سال ۹۹» حدود ۲۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مجتمع سرب و روی مهدی آباد پارسال حدود ۱۷۸ هزار تن ماده معدنی «اکسید روی» و ۱۰۵ هزار تن «باریت» به فروش رساند.

مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد در ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد است، معدن مهدی آباد با دارا بودن ذخائر قابل توجه، یکی از بزرگترین معادن جهان است.

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر