Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد خاک‌زاد، مدیر پژوهش و محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور امروز، 25 خردادماه در نشستی که با آموزش دهندگان نواحی یک و دو سنندج به منظور اعتبار بخشی به کتاب «نماز کلید بهشت است» برگزارشد؛ گفت: خوشبختانه استان کردستان در اجرای برنامه‌های سوادآموزی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تلاش‌های معاونت سوادآموزی استان کردستان در اجرای برنامه‌های سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد و افزود: همراهی و همکاری آموزش دهندگان نیز در اجرای برنامه‌ها و رویکردهای سوادآموزی قابل تقدیر است.
خاک‌زاد از تألیف و تدوین 31 عنوان کتاب آموزشی در دوره‌های تحکیم، سوادآموزی و انتقال در سازمان نهضت سوادآموزی کشور برای استفاده سوادآموزان خبر داد و بیان کرد: این عناوین شامل هفت کتاب دوره‌های پودمانی، کتاب سوادآموزی بانوان، کتاب کارگران و اصناف، کتاب مددجویان زندانی،کتاب اتباع غیر ایرانی و... است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 170 عنوان محتوای آموزشی در برنامه‌های سوآموزی استفاده می‌شود؛ اجرای برنامه‌های سوادآموزی را سهل و ممتنع دانست و عنوان کرد: در سوادآموزی هرچند به ظاهر خیلی پیش پافتاده است اما در عمل برای پاسخگویی به نیاز مخاطبین و شرکت آن‌ها در برنامه‌های سوادآموزی 170 کتاب خواندنی تألیف شده است.
مدیر پژوهش و محتوای آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از تألیف 40 عنوان کتاب خواندنی برای مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی برای سوادآموزان خبر داد و تاکید کرد: آموزش دهندگان در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی این عناوین کتاب‌ها را حتماً بخوانند چراکه در جذب و ماندگاری سوادآموزان خیلی مؤثر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رویکرد و مأموریت اصلی سازمان نهضت یادگیری است؛ کتاب را مهم‌ترین و تعیین کننده ترین ابزار یادگیری دانست و اعلام کرد: محتوای کتاب نقش تعیین کننده و بی بدیلی دارد و کتاب مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین مقوله در سوادآموزی است.
خاک‌زاد با بیان اینکه هدف این نشست اعتبار بخشی به کتاب « نماز کلید بهشت است»؛ عنوان کرد: اعتباربخشی فرایندی است که کمک می‌کند تا نواقص، کمبودها و نارسایی‌های شکلی، ساختاری، ادبی و ویرایش مواد درسی که در مرحله تألیف از نظر دور مانده است احصا و اصلاح شود .
وی تاکید کرد: اعتبار بخشی باید بهنگام انجام شود و نتایج آن را به موقع در متن کتاب اعمال کرد در غیر اینصورت محتوای کتاب با همان مشکلات قبلی به چاپ خواهد رسید.
خاکزاد در ادامه به تشریح محتوای کتاب « نماز کلید بهشت است ویژه سوادآموزان اهل سنت» از لحاظ محتوای، ساختار کلی و ظاهری آن پرداخت و آموزش دهندگان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص محتوای کتاب پرداختند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. 

در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید