Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بویراحمد در حالی خبر از جابجایی جمعه بازار یاسوج می‌دهد که هنوز محلی قطعی برای ۹۰۰ غرفه دار این بازار دست و پا نکرده‌اند و حرف از اما و اگر می‌زنند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در سال‌های اخیر بحث ساماندهی جمعه بازار یاسوج توسط دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر گرم بوده و البته بیشتر در حد حرف باقی ماند تا جایی که یک روز دادستانی تمامی اعضای شورای شهر و شهردار را احضار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

14 سال از اولین روزهای راه اندازی جمعه بازار فعلی یاسوج با هدف ساماندهی دستفروشان دوره گرد سطح پیاده روهای شهر می‌گذرد موضوعی که از روز اول جانمایی آن به درستی صورت نگرفت و اصول فنی رعایت نشد و با ایجاد غرفه‌های با سقف پلاستیکی و سازه‌های آلومینیومی در هم ریخته تمام شرایط را برای ایجاد یک بحران فراهم کردند، بحرانی که تاکنون به خیر گذشته است زیرا یک آتش سوزی می‌تواند داریی 900 خانواده را بر باد دهد.

در سال‌های گذشته با هدف ساماندهی جمعه بازار یاسوج زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع متعلق به بانک صادرات با کاربری فرهنگی-ورزشی به یک سرمایه گذار با هدف ساماندهی جمعه بازار واگذار شد ولی شواهد نشان از برخی تخلفات توسط سرمایه گذار می‌دهد و غرفه داران قیمت‌ها تعیین شده را غیر منطقی می‌دانند.

پیشنهاد نماینده مجلس برای کاهش التهابات بازار مسکنبررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیصبازار نفت قبل از آغاز سال آینده میلادی متعادل می‌شود

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست تعیین تکلیف جمعه بازار یاسوج گفت: غرفه داران جمعه بازار تا دوهفته آینده باید به مکان جدید منتقل شوند و مکان فعلی جمعه بازار یاسوج تخریب می‌شود.

وی می‌گوید: سه نقطه برای ساماندهی غرفه داران با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نیاز با اولویت ایجاد بازارچه ثابت پیش بینی شده می‌شود.

اینکه نمانیده عالی دولت در شهرستان بویراحمد از جابجایی جمعه بازار خبر بدهد و هنوز در مرحله اما و اگرهای مکان جدید گرفتار باشد، منظقی به نظر نمی‌رسد و نشان از تصمیم گیری‌های بدون مبنا و گتره‌ای مدیران دارد.

کناری در این نشست اشاره‌ می‌کند از 900 غرفه جمعه بازار کنونی یاسوج تنها 480 مورد مجوز شهرداری دارد و البته در این زمینه که در زمینه واگذاری مابقی غرفه‌ها شفاف سازی نمی‌کند.

شهردار یاسوج نیز در این نشست گفت: در 18 ماه اخیر نشست‌های متعددی با هدف ساماندهی وضعیت جمعه بازار برگزار شده است.

نستهن مقدم افزود: در صورت وقوع هرگونه اتفاق برای هیچ کس قابل توجیه نیست که چرا با وجود خطرات و گوشزد‌ها بازهم غرفه داران در همان مکان فعلی فعالیت می‌کنند.  

وی با اشاره به ضرورت مکان یابی مناسب برای غرفه داران جمعه بازار یاسوج افزود: این مکان جدید به لحاظ زیبایی، بار ترافیکی و امنیت باید به خوبی ارزیابی شود.

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست تازه یادش آمده که باید برای دستفروشان جمعه بازار باید مکانی مشخص شود، در حالی می‌تواند برای مطالبه‌های منطقی و مشروع غرفه داران جمعه بازار در صورت نبود مشکل قانونی مسئولان را وادار به اجرای قانون کند و اگر خلا قانونی وجود دارد برای پرکردن این خلا قانونی، قانونگذاری کند.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بیرجند، علی فاضلی‌فرد اظهار کرد: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا نشدند و انتخابات بین سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: برای این مرحله در کل حوزه، ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

فرماندار بیرجند گفت: از مجموع شعب پیش بینی شده، ۱۴۵ شعبه شهری است و ۱۴۳ شعبه نیز در روستاها مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ نفر دست‌اندرکار در دور دوم انتخابات، به فرآیند رأی‌گیری کمک می‌کنند، اظهار داشت: در هر شعبه ۷ تا ۹ نفر اعضا، ۳ تا ۵ نفر ناظر، ۲ تا ۴ نفر معاون صندوق، یک تا ۳ نفر راننده، یک نماینده فرماندار و یک نماینده بازرس حضور دارند.

فاضلی‌فرد با تأکید بر اینکه در این دوره هر کاندیدایی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب می‌شود و شرط درصد وجود ندارد، ادامه داد: تبلیغات این دوره از انتخابات از ساعت ۸ صبح ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی به ۸۱ نقطه مشخص شده در بیرجند برای تبلیغات رایگان نامزدها اشاره کرد و گفت: اندازه بنرهای نصب شده در این فضاها نباید از ۱۰۰ در ۷۰ بیشتر باشد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این دوره نیز همانند دوره قبل امکان احراز هویت آفلاین و دریافت رأی آفلاین در مناطق صعب‌العبور روستایی وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم با همان شور و نشاط قبلی در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز همانند دوره قبل مشارکت و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 747311

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش