Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@05:19:35 GMT

فراهم کردن زندگی عزتمندانه یکی از وظایف مسئولان است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۵۹۰

فراهم کردن زندگی عزتمندانه یکی از وظایف مسئولان است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 25 خردادماه در آیین واگذاری ۲۶ دستگاه میوه خشک کن به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار داشت: ایران کشور ثروتمندی است و ظرفیت‌های بالایی دارد و در این میان استان کردستان بیشتر از متوسط کشوری ظرفیت برای درآمد و تولید ثروت دارد که باید زمینه برای استفاده از این پتانسیل‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از وظایف مسئولان در جامعه فراهم کردن رفاه و زندگی عزتمندانه برای مردم است به گونه‌ای که دشمنانی که همواره در صدد ضربه زدن به نظام هستند در این حوزه هم ناکام و خوار و ذلیل شوند.
نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند با راه‌اندازی کارخانه‌ها و مؤسسات بزرگی یا راه‌اندازی مشاغل کوچک و خُرد که به ظاهر کوچک اما بازدهی بالایی دارند، باشد.
وی بیان کرد: خشک کردن میوه یکی از صنایع واسطه‌ای است که در استان با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی و باغداری موجود می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و همچنین اشتغالی پایدار برای خانواده‌ها باشد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: اشتغالی که این کار با توجه به سرمایه‌ای که نیاز دارد می‌تواند ایجاد کند به هیچ عنوان قابل مقایسه با اشتغال صنایع با توجه به سرمایه مورد نیاز نیست.
وی با اشاره به اقدام کمیته امداد امام خمینی استان در واگذاری دستگاه‌های میوه خشک کن به مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان تاکید کرد: یکی از مشکلات بسیاری از مشاغل تهیه مواد اولیه و فروش آن است که در این کار کمیته امداد زمینه تولید و فروش را برای مددجویان فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ابراز امیدواری کرد: افرادی که زمینه استفاده از این دستگاه‌های میوه خشک برایشان فراهم شده بتوانند محصولی را تولید کنند که بسیار راحت در بازارهای جهانی نیز به فروش برسد و نام کردستان را در سطح ملی و بین المللی را مطرح کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی آیت الله حسینی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان