Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوتوا در بدو ورود به غرفه ایران، از سوی سید محمدجواد رسولی سفیر و حمیدرضا آزادی رایزن فرهنگی کشورمان مورد استقبال قرار گرفت. وی سپس به بازدید از غرفه پرداخت و در پایان هدیه‌ای به‌رسم یادبود به وی تحویل شد.

جشنواره کشورهای آسیایی صوفیه با حضور ۱۷ کشور آسیایی دیروز شنبه در پارک بوریسوا در صوفیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم سفیر اندونزی و سپس فلسطین به‌عنوان باسابقه‌ترین سفیر کشورهای خارجی در سخنانی به تشریح فعالیت‌های این جشنواره پرداختند. پس‌ازآن جانشین رئیس‌جمهوری بلغارستان با سخنان خود رسماً این دوره از جشنواره را افتتاح کرد.

غرفه کشورمان در سال جاری در چند بخش طراحی‌شده بود که عبارتند از:

بخش غذای ایرانی: با توجه به راه‌اندازی صفحه اجتماعی "از آشپزخانه ایرانی" در شبکه اجتماعی فیس‌بوک که در فعالیت بیش از یک‌ساله خود حدود ۳۰۰۰ دنبال کننده دارد، یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه به غذای ایرانی اختصاص‌یافته و در صفحه مذکور تبلیغات مناسبی نیز صورت گرفته بود.

بخش کتاب: در این بخش از غرفه، محصولات قبلی رایزنی در حوزه کتاب به همراه دو کتاب جدید رایزنی با عنوان "تاریخ هنر ایران" و "ایران، فرهنگ و تمدن" به علاقه‌مندان عرضه گردید که مورد استقبال زیادی واقع شد. همچنین دو کتاب "ادبیات کلاسیک ایران" و "راهنمای زبان بلغاری و فارسی (گویش تهرانی) " به ترتیب اثر ایوو پانوف، رئیس بخش ایران‌شناسی دانشگاه صوفیه و اثر مشترک دارینا بانووا، کاترینا والکانووا که به‌تازگی در حوزه زبان و ادبیات فارسی منتشرشده است در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

بخش نوشیدنی‌های سنتی ایرانی: از دیگر اقدامات انجام‌شده در غرفه ایران عرضه نوشیدنی‌های سنتی کشورمان بود که با استقبال فوق‌العاده بازدیدکنندگان مواجه شد و طرز تهیه و خواص آن مورد سؤال بسیاری از ایشان قرار گرفت که توسط مسئولین غرفه توضیحات لازم ارائه شد.

خشکبار و خرمای ایران: بخش دیگری از غرفه به خشکبار و چند نوع خرمای ایرانی اختصاص‌یافته بود. بر روی هرکدام از این محصولات تصویری از آن محصول به همراه عبارت “Made in Iran” به طرز زیبایی طراحی‌شده بود و باعث جلب نظر مخاطبین به برند ایرانی می‌شد.

همه این موارد باعث رونق بسیار بالای غرفه کشورمان بود و گاهاً برای تهیه این محصولات صف چندم‌تری بیرون از غرفه تشکیل می‌شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 منطقه بالکان، بازاری جدید برای پهپادهای ایرانی است... احتمال دارد صربستان مشتری جدید پهپادهای 20 هزار دلاری ایران باشد؛ یکی از 24 کشوری که رسانه‌های عربی می‌گویند مشتری پهپادهای ایرانی هستند. این گزارش رسانه‌های عربی درباره بازار بزرگی که بر روی این صنعت نظامی ایران باز شده را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • مشتری‌های تازه پهپادهای 20 هزار دلاری ایران
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم