Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، فایق یوسفی، اظهار کرد: با رسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط استرس‌زایی را تجربه می‌کنند، اضطراب امتحان پدیده‌ایی است که موجب شده تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحان دچار مشکل شوند.
 
وی تصریح کرد: فردی که از نتیجه امتحان هراس و وحشت داشته باشد دچار یک سری نشانه‌های جسمی و روانی از جمله تپش قلب، وزوز گوش، تاری دید، خشکی دهان، تنگی نفس و احساس تهوع و استفراغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
روانشناس و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: وجود اندکی اضطراب می‌تواند تأثیر مثبتی بر فرآیند و تحول بخشی از زندگی انسان داشته باشد و فرصتی را برای افراد فراهم کند تا مکانیزم‌های سازشی خود را در صورت مواجه شدن با منابع اضطراب‌زا گسترش دهد.
 
یوسفی با بیان اینکه این اضطراب نه تنها هیچ ضرری برای رشد انسان ندارد بلکه امری سازنده و مفید است، افزود: در حالت غیرطبیعی یک نوع اضطراب مرضی (منفی) وجود دارد که عامل بسیاری از اختلالات شناختی، بدنی، ترس‌های غیرموجه و وحشت زدگی‌ها است و موجب مختل شدن عملکرد اشخاص می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نگرانی، اختلال خواب و اشتها، خالی شدن ذهن موقع امتحان، سردرد، شکم درد، تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب، احساس سردرگمی، ناتوانی و افکار منفی از علائم و نشانه‌های اضطراب بیش از حد است.
 
این روانشناش ذکر کرد: دختران ۲ برابر پسران در زمان امتحان دچار استرس و اضطراب می‌شوند، چرا که دختران مسئولیت‌پذیرتر هستند و بیشتر نتیجه امتحان برایشان مهم است و متأسفانه این استرس بر روی عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد.
 
یوسفی با اشاره به اینکه دختران دانشجو با وجود استرس و اضطراب امتحان، در برخی از مواقع نتیجه بهتری از پسران را کسب می‌کنند، ادامه داد: در این راستا روانشناسان بررسی کرده‌اند علت این مساله که دختران با وجود میزان اضطراب بالا، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به پسران دارند، وجود مسئولیت پذیری و سختکوشی آنان است.
 
وی گفت: در مواقع امتحان برخی از دانشجویان سرخود قرص مصرف می‌کنند لذا نباید بدون تجویز پزشک قرص‌های خاصی از جمله ریتالین و ترامادول استفاده شود چراکه عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.
 
این روانشناس خاطرنشان کرد: تغذیه سالم، خواب کافی، کمک گرفتن از مشاوران دانشگاه، توجه نکردن به عملکرد دیگران، زمان مناسب برای مطالعه، آرام و خونسرد بودن در روز امتحان و افکار مثبت از راه کارهای غلبه بر استرس امتحان است.

منبع: ایسنا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استرس دانشجو رشد وزوز گوش دانشگاه علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

به گزارش "ورزش سه"، با کنار رفتن استقلال از رقابت های جام حذفی، این تیم از زمان برگزاری دیدار برابر شمس آذر تا جدال حساس هفته بعد مقابل تراکتور، دوازده روز زمان داشت و به همین دلیل، آبی پوشان امروز یک مسابقه دوستانه را برگزار کردند.

استقلال که در این مسابقه با ترکیبی از بازیکنان جوان و نیمکت نشین خود پای به زمین مسابقه گذاشته بود، با یک گل برابر آریو اسلامشهر تن به شکست داد.

در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر، حسین زواره ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

دیگر خبرها

  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی
  • شکست استقلال در یک بازی دوستانه
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها