Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، چند وقتی است که شاهد جولان سگ‌های ولگرد در سطح کلانشهر تبریز هستیم. به گونه‌ای که در مناطق ولیعصر جنوبی، اندیشه، باغمیشه، یاغچیان، مرزداران و.. مردم از حضور این مهمان‌های ناخوانده گله‌مند هستند و انتقاداتی را به شهرداری دارند.

حسینی راننده تاکسی که به عنوان سرویس مدارس در شهرک باغمیشه فعالیت می‌کند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: هنگامی که صبح قصد انتقال دانش آموزان به مدارس را دارم با سگ‌های ولگردی روبرو می‌شوم که در سطح شهر در حال رفت و آمد هستند و گا‌ها موجب ترس و خوف دانش آموزان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پوری زاده پدر یکی از دانش اموزان نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دخترم در شهرک اندیشه درس می‌خواند و صبح‌ها که او را به مدرسه می‌فرستیم از ترس سگ‌ها به تنهایی نمی‌تواند به مدرسه برود به همین دلیل مجبور هستم خودم او را تا مدرسه همراهی کنم.

مردم نگران سگ‌های ولگرد نباشند

بهرنگی کارشناس بهداشت معاونت خدمات شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: اخیرا تعدادی گزارش به صدا و سیما واصل شده در مورد مزاحمت سگ‌های ولگرد یا بلاصاحب در سطح شهر تبریز که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و هیچگونه جای نگرانی نیست.

 وی افزود: طبق قرارداد سالیانه‌ای که با شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس داریم جمع آوری روزانه سگ‌های ولگرد از سطح شهر تبریز توسط این شرکت صورت می‌پذیرد و شهروندان در این خصوص نگرانی به خود راه ندهند.

بهرنگی گفت: در راستای این قرارداد اکیپ‌های این شرکت موظف هستند جمع آوری روزانه سگ‌های ولگرد را از سطح شهر تبریز انجام دهند و از شهروندان محترم خواهشمندیم هرگونه موردی را با سامانه ۱۳۷ شهرداری، که ۲۴ ساعته آماده انعکاس پیام شهروندان می‌باشد، اطلاع رسانی کنند.

مدیر شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، می‌گوید: شرکت حامیان طبیعت آذرپردیس یا همان پناهگاه پردیس یک ان جی او است و چند سال است که تاسیس یافته و فعالیت خوبی در زمینه جمع آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد داشته است.

پور ایرانی گفت: این تشکل که حیوانات را جمع آوری می‌کنند سگ‌های بدون صاحب را به پناهگاه پردیس انتقال می‌دهند و در آنجا زیر نظر دامپزشکی عقیم سازی می‌شوند و ضد انگل تراپی شده و نگهداری می‌شود.

وی افزود: این شرکت یک شرکت خیریه است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و خیران می‌توانند در این زمینه کمک زیادی به ما بکنند تا با استفاده از کمک‌های آن‌ها نسبت به حمایت از این حیوانات اقدام کنیم.

پور ایرانی گفت: عقیم سازی و واکسیناسیون جزو مهمترین فعالیت‌های این مجموعه بوده و تمامی سگ‌ها هر سال در سه نوبت واکسن زده می‌شوند.

وی افزود: طرح واگذاری سگ‌ها نیز در برنامه پردیس بوده که در این راستا برخی از کارخانه‌ها و برخی افراد از این طرح استقبال کرده اند.

پور ایرانی از شهروندان خواست با اطلاع رسانی به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز، این موسسه را در خدمات دهی بیشتر به جمع آوری سگ‌های ولگرد یاری دهند.

امید می‌رود با مشارکت مردمی در این زمینه و تلاش این موسسه در جمع آوری سگ‌های ولگرد و نظارت هرچه بیشتر شهرداری تبریز در این زمینه، شاهد کاهش سگ‌های ولگرد و جولان آن‌ها در سطح شهر تبریز باشیم و دانش آموزان و والدین آن‌ها هنگام رفت و آمد بچه‌هایشان به مدرسه دچار نگرانی نشوند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی