Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت درباره موضوع کمبود نیرو در وزارت بهداشت و مجوز استخدام سازمان امور استخدامی اظهار کرد: ما هماهنگی هایی با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی انجام داده ایم تا نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله کادر پزشکی، پرستاری ، اورژانس و غیره را جذب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امکان سنجی های لازم برای جذب و استخدام نیروهای جدید انجام شده است و با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار استخدام نیروهای جدید هماهنگ شده است و به زودی آگهی جذب و استخدام 20 هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت به بدهی تامین اجتماعی به وزرات بهداشت اشاره کرد و کفت: 9 هزار میلیارد تومان از تاین اجتماعی طلب داریم و مقرر شده است بخشی از آن را از شرکت های شستا به زودی پرداخت کنند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اساس آیین نامه تصویب شده در هیئت دولت، اورژانس ما ۲۰ هزار نیرو کم دارد و بر اساس تفاهم انجام شده با سازمان امور استخدامی کشور باید سالی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر در این حوزه جذب شوند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که مجوز جذب 31 هزار نفر نیرو در بخش های مختلف حوزه سلامت از سوی سازمان امور استخدامی و دولت به این وزارتخانه صادر شده، اما برای این کار در بودجه سال آینده پیش بینی اعتبار نشده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اشتغال پرستاران، مجوزهای اخذ ۹ هزار پست جدید در حال نهایی شدن است تا بتوانیم در اولین فرصت برای استخدام آنها اقدام کنیم  و جامعه پرستاری از اقشار خدمت‌گزار در ارائه خدمات درمانی در کنار جامعه پزشکی هستند. حدود ۹ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم و در حال وصول این مبلغ به منظور پرداخت معوقات پرستاران هستیم.

 

مریم حضرتی درباره استاندارد تعداد پرستاران در کشور افزود: نسبت تعداد پرستار به تخت در حال حاضر حدود یک تا 1.1 است. در حالی که بر اساس استاندارد تعداد پرستار به تخت در افق 1404 باید به نسبت 2.5 پرستار به ازای هر تخت برسیم ضمن اینکه در شرایط فعلی نیز باید حداقل به نسبت 1.8 پرستار به ازای هر تخت برسیم بنابراین در شرایط فعلی تعداد پرستاران کشور باید حداقل دو برابر بشود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور