Web Analytics Made Easy - Statcounter


مصطفی نصیری ورگ روز یکشنبه افزود: بازرگانان کشور این تعداد واگن باری را با مشارکت بخش خصوصی کشور‌های آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و ازبکستان تامین کرده و وارد شبکه ریلی کشور نمودند.

وی اظهار داشت: ۹۵ درصد از این تعداد واگن‌ها به عنوان "واگن امدادی" در اختیار صادر کنندگان خراسان رضوی قرار گرفت.

وی گفت: علاوه بر این واگن‌هایی که اقلام وارداتی و ترانزیتی را از کشور‌های آسیای مرکزی به کشور یا مبادی خروجی ایران منتقل کرده اند در بازگشت برای صادرات در نقاط مختلف کشور بارگیری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نصیری ورگ افزود: در ۲ ماهه نخست امسال ۲۱۵ هزار تن محموله به مقصد کشور‌های آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که استان خراسان رضوی با بارگیری ۱۸۹ هزار تن کالا و معادل ۷۸ درصد آن رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داد.

وی به وجود پایانه‌های ریلی میرجاده، آستارا، اینچه برون و رازی در مرز‌های ایران با پاکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات ریلی از پایاته رازی در مرز ترکیه طی ۲ ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار تن بوده است و سایر پایانه‌ها نیز صادرات ناچیزی داشته اند.

وی گفت: از آنجایی که واگن‌ها با مشارکت بخش خصوصی و کشور‌های آسیای مرکزی تامین می‌شود برای جلوگیری از دلالی و افزایش بی رویه نرخ کرایه واگن‌های باری، بارنامه فقط به نام مالک واگن صادر می‌شود.

هم اکنون تبادل ریلی کالا از ایران به آسیای مرکزی از ۲ مرز سرخس در خراسان رضوی و اینچه برون در استان گلستان انجام می‌شود.

به خاطر قدمت بیشتر، زیرساخت‌های بهتر و فاصله مناسب، عمده تبادلات تجاری با کشور‌های ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از طریق ایستگاه راه آهن سرخس صورت می‌گیرد.

بارگیری کالای صادراتی در خراسان رضوی نیز از طریق سه ایستگاه راه آهن تربت حیدریه، مشهد و شهید مطهری انجام می‌شود.

مجموع مبادلات کالا شامل صادرات، واردات و ترانزیت از طریق راه آهن در مرز ریلی سرخس با کشور‌های آسیای مرکزی در سال گذشته بیش از ۲ میلیون تن کالا بود که یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن از این مقدار مربوط به ترانزیت کالا‌های آسیای مرکزی از طریق این مرز ریلی بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: 2000 واگن باری صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور ۷کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان برگزار شد  خانم فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود نائب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

در این مسابقات  سه ورزشکار از شهرستان خوشاب  حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید