Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقصی نخشی پور روز یکشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجتمع به ظرفیت ۵۰۰ نفر و برای احداث آن بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که با حضور میهمانان ویژه کشوری و لشکری در هفتم تیرماه امسال که مصادف با سالگرد بمباران شیمیایی سردشت است به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: بمباران‌هایی از این دست و جنایت هایی که علیه ملت ایران در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است در واقع سند مظلومیت مردم و سند حقانیت نظام و انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح بود که با دفاع جانانه ملت ایران به پیروزی انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخشی پور با بیان اینکه مراسم یادوآره شهدای هفتم تیر امسال باشکوه و پربارتر از سال های گذشته برگزار خواهد شد گفت: پیش بینی شده است این مراسم امسال با حضور میهمانان ویژه ای از وزارت امور خارجه، سازمان پدافند غیر عامل و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شود.
وی همچینن از حضور استاندار آذربایجان‌غربی به همراه چند نفر دیگر از مقامات کشوری و استانی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای ۵۰ خانواده مصدومان شیمیایی نیز به عنوان دیگر میهمانان این مراسم یاد کرد.

وی در ادامه به آمادگی کامل شهرستان سردشت برای میزبانی از کاروان‌های راهیان نور شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: راهیان نور فرصت مغتنمی برای تبادل فرهنگی است و شهروندان سردشتی با دارا بودن فرهنگی غنی می‌توانند به عنوان سفیران فرهنگی این منطقه عمل کنند.

به گزارش ایرنا شهر مرزی سردشت در آذربایجان غربی در هفتم تیر ۱۳۶۶ از سوی هواپیماهای رژیم بعثی عراق مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت و به عنوان نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان شناخته شد.

تعداد کثیری از مصدومان شیمیایی این شهر هنوز هم با دردهای این فاجعه دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از مصدومان نیز پس از ۲۹ سال در انتظار اعلام کمیسیون‌های پزشکی و تشخیص درجه جانبازی شیمیایی خود هستند.

رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی گاز خردل چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

هر ساله به یاد قربانیان بمباران شیمیایی، یادواره شهدای شیمیایی سردشت در این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری برگزار می‌شود و جمعی از مسؤولان کشوری، لشکری و استانی نیز در این روز و در این یادواره شرکت می‌کنند.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی در امتداد مرزهای کشور عراق و در فاصله ۲۴۴ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/‏‬ ۳۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۴۳ نفر شهید و ۶۴ نفر دیگر مجروح شدند.

طبق گزارش الجزیره، این وزارت اعلام کرد: از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۳۰۵ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۲۹۳ نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری صبح امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهروندان غیرنظامی فلسطینی در غرب رفح را هدف قرار داده و یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

صهیونیست‌ها همچنین در حملات توپخانه‌ای علیه پل «وادی غزه» ۴ فلسطینی را به شهادت رساندند.

توپخانه‌های صهیونیستی مناطق شرقی خان‌یونس را نیز هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل یک منزل متعلق به خانواده العمور واقع در شرق الفخاری در خان‌یونس را هم بمباران کردند.

منابع رسانه‌ای از بمباران منازل مسکونی در منطقه الخزاعه در شرق خان‌یونس نیز خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که از شب گذشته تاکنون در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف رفح ۸ نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها کودک هستند.

محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی نیز در جریان بمباران منزلش در رفح توسط جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به شهادت رسید.

دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد که با شهادت محمد بسام الجمل تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۴۱ نفر رسید.

در بمباران شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه نیز یک زن شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

در حملات هوایی به اردوگاه البریج هم یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد که در بیمارستان الناصر بعد از خروج نیروهای اشغالگر ۳۹۲ جسد کشف کردیم که ۵۸درصد از آن‌ها را نتوانستیم شناسایی کنیم.

این سازمان  تاکید کرد: اجساد چندین کودک نیز در گورهای جمعی در بیمارستان الناصر کشف کردیم. بر روی اجساد برخی از شهدا جای شکنجه وجود دارد. رژیم صهیونیستی اعدام‌های میدانی در بیمارستان الناصر انجام داده و ما خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم. رژیم اشغالگر اجساد برخی از شهدا را در کیسه‌های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کرده است. ما معتقدیم که اسرائیل دست‌کم ۲۰ نفر را زنده در بیمارستان الناصر دفن کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است