Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:41:00 GMT

۱۰۰۰نو آموز دامغانی در طرح ملی سنجش سلامت شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۳۲۳

۱۰۰۰نو آموز دامغانی در طرح ملی سنجش سلامت شرکت می‌کنند

حسن کاتبی در گفتگو با خبرنگار مهر با باین اینکه طرح ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان دامغان در یک پایگاه ثابت شهری واقع در دبستان شهیده کردی دامغان و یک پایگاه سیار در سطح شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای اطراف اجرا خواهد شد، تاکید کرد: هزار و ۵۰ نوآموز در این طرح حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و همچنین شناسایی و هدایت دانش آموزان خاص به مدت دو ماه اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان تصریح کرد: پوسیدگی دندان، چاقی، کوتاه قدی شدید، و کارت واکسیناسیون نوآموزان در این طرح رصد می‌شود همچنین در این میان افراد دارای شرایط خاص مانند اوتیسم، نابینا، ناشنوا و دارای مشکل ذهنی به مدارس استثنایی ارجاع داده می‌شوند.

کاتبی اظهار داشت: سال گذشته ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان دامغان تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند و برای افرادی که سلامت آنان مورد تأیید بوده کارت سلامت صادر و وارد مدارس ابتدایی شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دامغان ۵۰ آموزشگاه ابتدایی شهری و روستایی وجود دارد که ۳۲ آموزشگاه شهری و ۱۳ آموزشگاه روستایی هستند، ابراز داشت: تعداد مدارس غیر دولتی ابتدایی در دامغان پنج آموزشگاه است همچنین ۴۰ آموزشگاه پیش دبستانی شهری و پنج آموزشگاه پیش دبستانی روستایی در سطح شهرستان دامغان وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش دامغان بیان کرد: ۵۰۱ نفر مدیر، کادر اجرایی و آموزگار ابتدایی در شهر ستان دامغان فعالیت آموزشی دارند که از این تعداد ۳۵۲ نفر را زن و ۱۴۶ نفر دیگر را مرد تشکیل می‌دهند.

کاتبی تعداد نیروی نسانی مشغول به فعالیت آموزشی در مدارس پیش دبستانی شهرستان دامغان را ۱ ۴۰ نفر بیان کرد و گفت: در شهرستان دامغان ۱۰۵ آموزشگاه تحصیلی وجود دارد که حدود ۱۴ هزار نفر دانش آموز در این تعداد آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 4641649

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد