Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:00:54 GMT

۷۵ درصد صنایع دستی در ایران توسط بانوان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۵۱۱

۷۵ درصد صنایع دستی در ایران توسط بانوان تولید می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان، شنبه شب، ۲۵ خردادماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنراسلامی تبریز، اظهار کرد: هنر، صنایع دستی و خلاقیت مستقیما با فرهنگ، اقتصاد و اشتغال ما پیوند دارد و می‌تواند به پیوندهای بیشتر بین کشورهای اسلامی کمک کند و توانمندی زنان در این زمینه نقش محوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 75 درصد از صنایع دستی در کشورمان توسط بانوان تولید می‌شود و قطعاً در سایر کشورها هم مشابه این امر صادق است، امیدواریم این روند استمرار یابد و بتوانیم شاهد استمرار آموزش‌ها و برگزاری این نمایشگاه‌ها باشیم.

ابتکار ادامه داد: ایران بیش از 40 سال است که حافظ هنر، هویت ایرانی و ارزش‌های اسلامی است؛ به طوریکه 80 درصد از فرش‌های دست بافت جهان در این کشور تولید می‌شود که بهترین‌شان در تبریز پیدا می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با تأکید بر نقش زنان ایرانی در حفظ هویت ایرانی، گفت: زنان ایرانی نقش مهمی در اقتصاد و بخش‌های کشاوری، فناوری‌های نوین و علوم مختلف ایفا می‌کنند، همچنین بخش زیادی از تاریخ هنر و فرهنگ ما مدیون زنان بوده و هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی تجلی زیبایی خداوند است.

وی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که هنر دست زنان سیستان و بلوچستان را بر تن کرده‌ام و این تنها یک مثال از کارهای زیبای هنری است.

ابتکار ادامه داد: اول باید به توانمندی‌های خودمان اعتماد داشته باشیم که هنر و صنایع دستی ما را به این اعتماد می‌رساند، خداوند همه ما را از نظر کرامت انسانی، یکسان آفریده است تا مستقل باشیم و هنر، صنایع دستی و ظرفیت‌های اقتصادی در جوامع اسلامی راهی برای نزدیک کردن امت مسلمان به هم است.

وی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای جهان اسلام در زمینه هنر و صنایع دستی، یادآوری کرد: هنر و ظرفیت‌های اقتصادی آن موجب اتحاد امت اسلامی می‌شود و زنان پیشگام در این عرصه هستند، زیرا آنان می‌توانند از طریق هنر مفهوم صلح را به دنیا انتقال دهند و پیام عشق و اتحاد را به ملت‌ها برسانند.

ابتکار افزود: اگر امت اسلامی باهم اتحاد داشته و اختلاف‌ها را کنار بگذارند، می‌توانند توانایی‌های خود را گسترش دهند و با ایجاد بازار مشترک تولیدات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با وجود این مشکلات استقلال و هویت خود را حفظ کرده‌ایم و مانند همیشه محکم در صحنه ایستاده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور صنایع دستی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت