Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش یمن اعلام کرد که پهپاد‌های تهاجمی اش دو فرودگاه سعودی را مورد هدف قرار داده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یگان پهپادی ارتش یمن شامگاه شنبه (۲۵ خرداد) از انجام عملیات جدید علیه فرودگاه‌های عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، یگان پهپادی ارتش یمن اعلام کرد که پهپاد‌های تهاجمی قاصف K۲ فرودگاه‌های اب‌ها و جیزان عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K۲» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیما‌های بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جازان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبار‌های تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.

سخنگوی انصارالله یمن چندی پیش با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفت که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیرو‌های یمنی هستند.

وی تهدید کرده بود: «باید به کشور‌های متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل در کار آن‌ها نزدیک‌ترین راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء به روی هواپیما‌ها جهت انتقال بیماران به خارج یکی از بند‌های توافق استکهلم در مورد یمن است. با این حال، ائتلاف سعودی و اماراتی به تعهد خود عمل نکرده‌اند و این فرودگاه بیش از چهار سال است که تعطیل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

کد خبر 6090292

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی