Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@21:22:48 GMT

توزیع ۹۸۰۰ بسته حمایتی در بین سیل‎زدگان لرستان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۲۵۵۰

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 9800 بسته حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی، البسه، وسایل مخصوص معلولان به مددجویان آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

وی تصریح کرد: معادل سه ماه مستمری به تمام مددجویان آسیب‌دیده در شهرستان‎های سیل‎زده پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اقدامات تیم محب، افزود: ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده با تأکید بر مناطقی که بیشترین آسیب و خسارتی را دیده‌اند از اقدامات این تیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی خاطرنشان کرد: تعیین مدل مداخله در مناطق آسیب‎زا که بر این اساس مقرر شد از دو مدل اجتماعی و روان‌شناختی در امر مداخلات استفاده شود.

وی اضافه کرد: از مدل اجتماعی با هدف توانمندسازی و اقتدار افزایی افراد محلی دچار بحران به‌منظور جلب مشارکت و همکاری افراد آسیب‌دیده در جهت رفع مشکلات خود و باهدف بازسازی جامعه محلی و بر اساس استراتژی اجتماع‌محور و  مدل روان‌شناختی با تأکید بر مشاوره غربالگری و شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه خدمات آموزشی و درمانی به آن‌ها استفاده شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: براین اساس فعال کردن CB‌ها، استفاده از ظرفیت جمعیت همیاران و پایگاه‎های سلامت اجتماعی به‌عنوان بخشی از مدل مداخله‎ای اجتماعی تعیین شد و استفاده از روانشناسان متخصص و آموزش‌دیده داوطلب در برقراری ارتباط با مردم دچار سیل جهت بازی‎های روانی اولیه غربالگری و پیگیری موارد مشکوک به مشکلات روانی از طریق پایگاه‎های مشاوره و مداخلات روانی اجتماعی در بلایا در دستور کار قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: نیازهای هریک از مناطق دچار سیل بر اساس شدت آسیب و میزان افراد آسیب‌دیده مطابق دو مدل فوق حداقل برای یک سال تعیین شد.

به گفته وی، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی با دستگاه‎های دولتی و غیردولتی جهت استفاده از ظرفیت‎ها و منابع انسانی و برگزاری جلسات هماهنگی با آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، علوم پزشکی و خانه روانشناسی لرستان جهت تجمیع خدمات و کاهش موازی کاری تعیین شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان غروب پنج شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی سالن جلسات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این جمعیت از درخواست‌های مهم هلال احمر است، ابراز داشت: با توجه به عبور سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از استان سمنان برای ارائه خدمات به ویژه در حوزه سوانح جاده‌ای می‌طلبد تا امکانات بیشتری در اختیار این جمعیت قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هزینه کرد در هلال احمر سرمایه گذاری در آینده‌ای که نفع عمومی را به همراه دارد، افزود: انتظار می‌رود در مواد سازی دارایی‌ها مجموعه هلال احمر نیز دیده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای امدادگر یکی از اقدامات مهم طی سال جاری است، ابراز داشت: با توجه به برگزاری مراسم یادبود ۱۱۶ شهید خرداد ماه سال جاری از مسئولان استان انتظار می‌رود همکاری لازم را داشته باشند.

درخشان در ادامه تصریح کرد: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، برگزاری دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی مهمترین اقدامات پیش رو برای سال جاری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

کد خبر 6088687

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا