Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: به‌کار‌گیری زبان هنر در بیان ارزش‌های معنوی در جشنواره کتابخوانی رضوی ستودنی است‌. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ناصر ایزدفر در جلسه با اصحاب رسانه گفت: هنر زبانی برای ارائه مفاهیم به زیباترین شکل ممکن است که این هنر می‌تواند در قالب‌های مختلفی نظیر ادبیات، موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی بروز و ظهور پیدا کند که در هر صورت می‌تواند بهترین ابزار برای ارائه محتواهای مورد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: از گذشته نیز هر زمان محتوا و ارزشی با هنر آمیخته شده در مخاطبان اثرگذاری و ماندگاری بیشتری داشته است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود:کتاب یکی از ابزارهای فرهنگی است که با دو هنر ادبیات و تصویرگری توانسته به عنوان برترین ابزارهای فرهنگی در جوامع شناخته شود.

ایزد‌فر افزود: بر همین اساس یکی از مصادیق ارزش‌یابی جوامع در دنیای امروز کتاب و کتابخوانی است، مسئله‌ای که از سال‌ها قبل به عنوان دغدغه اصلی مسئولان فرهنگی در کشور  مطرح می‌شود.

قزوین| برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نماد همکاری در کار نیک استجشنواره کتابخوانی رضوی الگوی موفق برگزاری برنامه فرهنگی و ارزشی استجشنواره کتابخوانی رضوی زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ امام رضا(ع) در جامعه است

وی گفت: با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در کشور انجام شده ‌اما هنوز نتوانسته‌ایم آن طور که باید به ترویج کتابخوانی بپردازیم، چرا که میل و سلیقه مخاطب در ارائه کتاب را نادیده گرفته‌ایم.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر‌نشان کرد‌: جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی در سال‌های گذشته به خوبی نتوانسته در جذب مخاطب برای مفاهیم ارزشی و اعتقادی گام بردارد و مطابق با سلیقه مخاطب مسلمان ایرانی با ارائه منابع قدرتمند مردم را به کتابخوانی ترغیب کند.

ایزدفر افزود: قطعا ترکیب محتوای ارزشی زبان هنر و قدرت کتاب فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی و روحیه ‌کتابخوانی در کشور ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بزرگ رضوی در تمامی رشته‌های آن امروز به یکی از برترین جشنواره‌ها در کشور تبدیل شده ‌و توانسته مخاطب زیادی را به خود جلب کند که قابل تحسین است.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد

کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.

این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 

در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.

در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 

کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد