Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@19:03:31 GMT

دستگیری فروشندگان چک‌های سرقتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۴۹۹

دستگیری فروشندگان چک‌های سرقتی

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، اواخر پارسال پرونده‌ای تحت عنوان سرقت داخل خودرو از کلانتری ۱۰۹ بهارستان برای رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان، گفت: ساعت ۲۰:۴۵ در یکی از روزهای پایانی سال ٩٧ صندوق عقب خودروام در خیابان سی تیر سرقت شد و کیف دستی که داخل آن سند ملکی، مدارک هویت و دسته چک بانکی ۱۰۰ برگی بود به سرقت رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدنبال اظهارات شاکی کارآگاهان دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار داده که با اقدامات پلیسی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری فردی به نام «قادر» که برای وصول چک بانکی مجعول به بانک مراجعه کرده بود توسط کلانتری دستگیری شد. متهم در تحقیقات مدعی شد چک را از فردی به نام رامین ۳۵ ساله بابت طلبش گرفته است که با اظهارات متهم جوان بلافاصله با هماهنگی قضائی رامین دستگیر شد.

در تحقیقات به عمل آمده رامین گفت: بدلیل ورشکستگی، چک‌های مجعولی از طریق سایت‌های اینترنتی فروش کالا به تعداد ۶۰ برگ چک سفید هر کدام به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان خریداری کرده و آنها را با مبالغی متفاوت در ازای خرید کالا می‌دادم.

به دنبال اظهارات رامین با انجام اقدامات پلیسی طی یک قرار صوری آورنده چک‌ها را در میدان منیریه دستگیر کردند که در بازرسی از وی تعداد ۶۰ برگ چک‌های بانکی مختلف به صورت تفکیک شده آماده تحویل به مشتری کشف شد. متهم دستگیر شده مدعی شد که چک‌ها را از فردی به نام «خسرو» در خیابان شادمان گرفته است و برای او کار می‌کند.

با راهنمایی وی، خسرو در محل کارش دستگیر که در بازرسی صورت گرفته تعداد ۱۵۰ برگ چک سفید از محل کارش کشف شد، خسرو نیز مدعی شد که چک‌ها را از دو نفر به نام‌های «نادر» و «صابر» از طریق سایت اینترنتی فروش کالا خریداری کرده است بنابراین کارآگاهان این دو مرد جوان را نیز شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از خودروی آنان تعداد ۲۰ برگ چک سفید کشف شد که در همان تحقیقات اولیه اظهار داشت چک‌ها را از اشخاصی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌اند.

درباره این پرونده گفت: با توجه به دستگیری مرتبطین فروش چک‌های بانکی و اعتراف صریح به بزه انتسابی هر پنج متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار و خطرناک این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ "کامران ملکی"   در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 11 مرکزی شهرستان فردیس و اعلام شکایت مبنی بر اینک شاکی و پدرش در یکی از خیابان های فردیس در حال تردد بوده‌اند که توسط چند نفر ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: در روزهای بعد نیز چندین نفر از شهروندان به کلانتری مرکزی فردیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح که با توجه به حساسیت موضوع و افزایش احساس ناامنی بین شهروندان، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان پرونده شدند که پس از هماهنگی قضائی، وی را دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی متهم دوم نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ملکی در پایان با اشاره به اینکه هر 2 متهم دستگیر شده پس از معرفی به دستگاه قضائی روانه زندان شدند، اظهار داشت: این افراد از اراذل و اوباش سابقه دار و خطرناک شهرستان بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در پایان گفت: امنیت شهروندان خط قرمر پلیس است و با سلب کنندگان آرامش و آسایش مردم بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

 انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران اسکیمری ۱۰۰ میلیاردی
  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • دزد قطعات پل های آهنی کهریزک دستگیر شد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج