قربانی کردن کودکان؛ خرجی شیطانپرستی در اروپا/تاثیری که فراماسونری از کابالا پذیرفت
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۵۸۲
حجتالاسلام عرب با بیان اینکه انجمنهای فراماسونری با تاثیر از کابالا و درون مایههای آن در قرن شانزدهم به جوی غالب تبدیل شدند، گفت: آئینهای شیطانپرستی در در برههای از تاریخ اروپا تا مرز قربانی کودکان هم پیش رفتند.
خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: در بررسی «ناگفته های ادیان در مورد شیطان پرستی» سلسله مباحث حجت الاسلام «حسین عرب»، پژوهشگر فِرَق و ادیان را که به همت شبکه جهانی ولایت تهیه شده است، مرور می کنیم:
حجت الاسلام «حسین عرب» با بیان اینکه یکی از مشخصاتی که قرآن مداوما در مورد یهود از آن صحبت می کند، دنیاطلبی و ترس از مرگ است، گفت: اما به فرموده قرآن بالاخره مرگ همه را در بر می گیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این پژوهشگر عرفان های نوظهور ادامه داد: این سیر در اروپا نیز ادامه یافت به طوری که در کتاب «انتظار مسیحا در آیین یهود» آمده است: «قرن شانزدهم قرن فراگیری زبان عبری بود»، یعنی گویی مُد شده بود و این زبان را کلید فهم کابالا و دستیابی به مخزن علوم می دانستند و حتی در بین خود مسیحیان این امر رواج داشته و از بازارگرمی برخوردار بود. اصلا در قرن شانزدهم رواج شیطان گرایی و کابالا و ارتباطات با فراماسونری را شاهدیم و نخبگان دربار کشورهای اروپایی به این مسایل دامن می زنند و آن را عمومی می کنند.
وی تصریح کرد: کابالا و فراماسونری دو کلیدواژه هستند که اگر خوب آنها را رهگیری و ریشه یابی کنیم به جریان های شیطان گرایی می رسند، انجمن های فراماسونری با تاثیر از کابالا و درون مایه های آن در قرن شانزدهم به جو غالبی تبدیل شدند و عاملی که به این آتش در اروپای به ویژه مرکزی دامن می زد، نخبگان عضو در انجمن های فراماسونری بود که سوابق یهودی گری هم داشتند.
حجت الاسلام عرب افزود: از شخصیت های مهم و تاثیرگذار در این عرصه، «کاترین دومدیچی» بود، پدرش لورنزو دوم جادوگر بزرگ فرانسه بود. او همسر فردی شد که بعدها پادشاه فرانسه می شود، او را بانوی بانفودی می دانند که پشت صحنه بسیاری از وقایع بود از جمله درگیری های فرقه ای یهودیت و مسیحیت که کشتارهای فراوانی در آن انجام گرفت. کاترین دومدیچی آیین «بلک مس»، را در میان درباریان فرانسه پایه گذاری می کند، آنها با عنوان «عشا ربانی سیاه»، خلاف آیین مسیحیت عمل می کردند و می توان گفت این آیین بازتولید آیین های باروری در دوران باستان بود.
وی در ادامه ابراز کرد: آیین «بلک مس» به علت محوریت فرهنگی که فرانسه در آن زمان در اروپا داشته است، رواج یافت و با همین اسم یا با اسامی مشابه آیین شیطان پرستانه در دربار آلمان و اتریش هم مشاهده می شود. بعدها در قرن هفدهم «کاترین دشی»، فرد دیگری بود که به عنوان جادوگر در فرانسه فعالیت می کرد. او مسیر کاترین دومیدچی را ادامه می دهد و آیین «اتاق درخشان» را به «بلک مست» اضافه می کند که به معنای قربانی کردن کودکان بود و بعد از مدتی که افشاگری در مورد آن انجام می شود دستگیری هایی صورت می گیرد، بعد از مدتی در تفتیش ها و بازرسی ها می دیدند که اتفاقا پای افراد مهم و نخبگان در جریانات وجود دارد و روند بازرسی را متوقف کردند. در برهه ای در تاریخ اروپا تا مرز قربانی کودکان هم پیش رفتند.
مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی تاکید کرد: در قرن هفدهم جریانی به نام «روزنکروتس» در آلمان شکل گرفت. این فرقه را «رُزصلیبی ها» می گفتند. این فرقه در اوایل قرن هفدهم فعال بودند و رساله ای به نام «اصلاح عمومی سراسر جهان» منتشر می کنند و نامه هایی را برای افرادِ نخبه کشورهای اروپایی ارسال کردند و اصلا اولین رساله و نامه شان زندگی فردی به نام «کریستین روزنکروتس» بود که اسرار جادوگری و قدرت را در سفر به شرق یاد می گیرد.
وی ادامه داد: البته مورخان روی وجود این شخصیت در قرن شانزدهم اختلاف کرده و می گویند این سبک و سیاقی بوده که خواسته اند از طریق او حرف شان را مطرح کنند. مطالب ارایه شده در این رساله بسیار شبیه به شیطان گرایی و یهودی گرایی بوده است. در پایان این رساله می گوید ما هر سال کتابی را برای طبقه آگاه اروپا منتشر می کنیم.
حجت الاسلام عرب ادامه داد: در سال بعد رساله «فاما» منتشر شد که طی آن به کلیسای روم و اسلام حمله کرده و هر دو را کفرآمیز دانسته اند و در نهایت گفته شده بود که باید پاپ را با چنگ و ناخن تکه تکه کرد. آنها در تقابل با دین گرایی بود که آیین های شیطان پرستی را دامن می زدند. این سیری بود که در قرون شانزدهم تا نوزدهم میلادی می بینیم.
وی در ادامه گفت: از دیگر سرفصل های برجسته در اوایل قرن هجدهم انجمنی به نام «آتش جهنم» است که در انگلستان شکل می گیرد، این انجمن از سوی «فیلیپ دوک وارتن»، استاد اعظم لژ بزرگ انگلستان شکل گرفت که قلب فراماسونری جهانی است، در سال 1722 این شخص این انجمن را تاسیس می کند و شاخه های مختلفی در کشورهای مختلفی پیدا می کند. در خود انگلستان «سر فرانسیس داشوود» که رئیس خزانه داری بریتانیا و عضو پارلمان انگلستان بود، در این انجمن عضویت داشت.
این پژوهشگر عرفان های نوظهور اضافه کرد: آیین های شیطانی آنها بسیار زبانزد بود، مراسم باروری باستان و اهانت به مقدسات و پرستش شیاطین را داشتند. شعار اصلی آنها «هر چه می خواهی انجام بده» بود، اباحی گری را در مقابل تقیدات دینی تبلیغ می کردند. دقیقا می بینیم که در اوایل قرن بیستم فرقه ای که از سوی «آلیستر کرولی» شکل می گیرد و او شعار خود را از انجمن آتش جهنم می گیرد، کرولی، پدر شیطان گرایی عصر جدید است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در متون ادبی قرن نوزدهم نیز شیطان جایگاه بالایی داشت. این ادبیات بعدها در دنیای هنر و سینما وارد می شود. حتی همین ادبیات شیطان منفور که در متون دینی مسیحیت وجود دارد و عموم مردم غرب از آن نفرت داشتند، امروز نماد قدرت و آزادی قلمداد می شود.
علاقه مندان می توانند این مباحث را از اینجا دنبال کنند.
پایان پیام/248
منبع: شبستان
کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان مجلس نماز جمعه بیرجند اردبیل استان بوشهر خطبه های نماز جمعه حسن روحانی شیراز کابالا شیطان پرستی عرفان های نوظهور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کودکان با شعر زندگی موفقتری خواهند داشت
به گزارش خبرگزاری مهر، امیراسماعیل آذر نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و با حامد علامتی مدیرعامل کانون برای طراحی و اجرای برنامههای ترویج شعرخوانی و مشاعره در بین کودکان و نوجوانان گفتگو کرد.
امیراسماعیل آذر مجری برنامههای مشاعره محور صدا و سیما در این نشست به دعوت علامتی برای همکاری در حوزه پرورش استعدادهای ادبی و شعری کودکان و نوجوانان ایرانی و ترویج فرهنگ و زبان فارسی در بین بچهها پاسخ مثبت گفت و برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
این شاعر و مترجم دیروز شنبه ۸ اردیبهشت و در جمع مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت شعر و ادبیات در تربیت کودکان گفت: اگر شعر در وجود کودکان متمکن و جایگزین شود و بچهها با این مفاهیم آشنا شوند آنها در زندگی آینده انسانهای موفقتری خواهند شد. نتیجه یک بررسی گذرا نشان داد که این کودکان در زندگی خود انسانهای آرام و دور از خشونت بودند و آنان محصول شعرها هستند.
اسماعیل آذر ضمن اظهار خوشحالی از حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهعنوان یک مجموعه ریشهدار گفت: من یک معلم هستم و در دانشگاه تدریس میکنم اما در همه این سالها کانون همیشه یکی از محورهای ذهن من بوده و هر مجموعهای که پشتوانه نداشته باشد محکوم به فناست اما پشتوانه کانون اندیشمندان و شخصیتهای بزرگی هستند که سبب رشد این مجموعه شدهاند و اکنون ما زیر سایه آنها نشستهایم و حرف میزنیم.
وی با اشاره به تاریخ کهن قصه و قصهگویی در ایران گفت: در برخی از دورههای تاریخی و از زمان صفویه، قصهگویی به یک منصب تبدیل شد و در دوران قاجاریه هم ناصرالدین شاه، «قصهگو» یی ویژه داشته و فخرالدوله دختر او این قصهها را میشنیده و مینوشته است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: آنچه امروز رایج است شعر است که در ایران پشتوانه دارد و در ضمیر ایرانیان نهفته است و همه ما با شعر بزرگ شدهایم. در حال حاضر هم با حرکتهایی که در حوزه ترویج مشاعره راه انداختهایم خوشبختانه تعداد کودکان و نوجوانان علاقهمند به شعر افزایش قابل توجهی داشته است. بچهها دوست دارند شنیده شوند.
اسماعیل آذر گفت: من کانون پرورش فکری را دوست دارم و معتقدم از آموزش و پرورش و صدا و سیما هم میتواند مهمتر باشد چرا که این مجموعه میتواند انسان بسازد در حال حاضر بسیاری از شعرهای بچهها محصول ذوق آنهاست نه دانش و تجربههای نو آنان، به همین دلیل باید بچهها را با شاعران قدیمی آشنا کنیم.
پیشنهاد این نویسنده و مترجم، راهاندازی جریان مشاعره در مراکز کانون سراسر کشور با استفاده از فناوریهای جدید و فضای مجازی بود و او اعلام آمادگی کرد تا مربیان کانون در زمینه آموزش شعر به بچهها تحت آموزش قرار بگیرند و شعرهای بسیار ساده و قابل فهم برای کودکان جمعآوری و منتشر شود.
برای نسل جدید باید از ابزار هنر و ادبیات مانند شعر، داستان و قصهگویی استفاده کنیم
در ادامه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سخنانی از اسماعیل آذر بهعنوان یکی از قلههای مسلّم ادبیات و شعر نام برد و گفت: ما به دنبال این هستیم که از تجربههای ایشان استفاده کنیم و درخواست میکنیم در ساخت برنامههایی برای کودکان در حوزه شعر و شعرخوانی به ما کمک کنند.
وی افزود: برنامه ترویج شعرخوانی و مشاعره با سه سیاست محوری سال ۱۴۰۳ یعنی مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری کاملاً مطابقت دارد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان این که کانون قصد ندارد گرفتار روزمرگی شود، گفت: قصد داریم در این حوزه کارهای ماندگاری را که شمولیت داشته باشد از خود به یادگار بگذاریم. برای نسل جدید باید از ابزار هنر و ادبیات مانند شعر، داستان و قصهگویی استفاده کنیم و البته ابزار رسانه که بسیار مهم است.
وی اهمیت ایجاد یک پیوست رسانهای برای تمامی برنامههای فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: کودکان و نوجوانان امروز غرق در گوشی هستند و ما باید از ظرفیت رسانهها بهویژه رسانه ملی و فضای مجازی برای ترویج ادبیات استفاده کنیم.
علامتی با تاکید دوباره بر اینکه احیا کانون و بازگرداندن آن به دوران درخشان دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی گفت: این امر تصمیمی راهبردی است و قصد داریم هر کار خوبی که انجام شده است ادامه دهیم و تقویت کنیم و اگر میبینیم کاری مناسب زمان فعلی نیست، حتماً تغییر خواهیم داد.
اعضا کانون پرورش فکری گنجینه همیشه درخشان عرصه هنر و ادبیات هستند
در ادامه محمدرضا کریمیصارمی معاون تولید کانون پرورش فکری گفت: اعضای کانون پرورش فکری به عنوان گنجینهای هستند که همیشه در رویدادهای هنری و ادبی و سینمایی کشور درخشیدهاند.
در ادامه سمیهسادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری گفت: سیاست کانون گسترش زبان و ادبیات فارسی با بهرهگیری از خلاقیت و نوآوری است و ما در این زمینه از طراحی برنامههای ترکیبی برای کشف استعدادهای نوجوانان در قالبهای مختلف استقبال میکنیم.
در ادامه محمدحسین علیمددی دستیار رسانهای مدیرعامل کانون پرورش فکری از حضور اسماعیل آذر در کانون استقبال کرد و گفت: با حضور شما و از راه طراحی برنامههای تلویزیونی و بهرهگیری از قالبها و طرحهای گوناگون و جذاب، نشر کتاب و… میتوانیم به گسترش زبان و ادبیات فارسی کمک کنیم.
در ادامه مجتبی حاذق مدیر آفرینشهای ادبی و هنری کانون پرورش فکری گفت: طرحهای در دست اجرا این مجموعه مانند کارگاههای خوانش متن، یا پروژه استعدادیابی نوجوانان در قالب باشگاه ادبی قاف را ظرفیتهای مناسبی برای اجرای برنامه مشاعره است.
در ادامه عباس محمددینی مدیرکل نظارت بر انتشارات اظهار امیدواری کرد از دیدگاهها و مشورتهای اسماعیل آذر برای ایجاد بانک ایده انتشارات و نشر کتابهایی جذاب و موردپسند کودکان و نوجوانان در حوزه اساطیر و ادبیات کهن در کانون بتوانیم استفاده کنیم.
در ادامه مجتبی دانشور مدیرکل نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون از ارائه بیش از یک هزار عنوان کتاب در سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران توسط کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: امسال در نمایشگاه ۶ تا ۸ عنوان کتاب شعر نوجوان هم رونمایی میشود. سیاست کانون اکنون تجاریسازی محصولات و توزیع آن در همه فروشگاهها و کتابفروشیهای غیر کانون بوده است. مطمئن هستم با حضور آقای آذر انتشار این کتابها وضعیت بهتری پیدا میکند.
در پایان این نشست اسماعیل آذر با همراهی مدیرعامل کانون پرورش فکری از کتابخانه مرجع کانون بازدید کرد و به عضویت افتخاری این کتابخانه درآمد.
کد خبر 6091114 زینب رازدشت تازکند