Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@18:58:45 GMT

شک داشتن به همسر

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۶۳۴

شک داشتن به همسر

خبرگزاري آريا -

رابطه يک جاده 2طرفه است. چرا فکر مي کنيد که همسرتان بايد به شما اعتماد کند و هيچ رازي در مقابل شما نداشته باشد، درحالي که خودتان نمي توانيد به او اعتماد کرده و حقايق زندگي تان را برايش بيان کنيد؟
شک داشتن به همسر
بوق ممتد تلفني که بي جواب مي ماند مي تواند شروع يک دعواي تمام عيار زناشويي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است فکر کنيد که مشکلات شما درست در همين لحظه شروع شده اند و با همين تلفن بي جواب ساده، همسرتان اعتماد چند ساله اش را به شما از دست داده است اما اگر کمي به گذشته برگرديد و نگاهي به اصول اعتماد سازي در زندگي مشترک بيندازيد، مي بينيد که همه چيز از اينجا شروع نشده است. ممکن است همه رفتارهايي که پيش از اين به نظرتان ساده و بي اهميت مي رسيدند، امروز به جان زندگي تان افتاده باشند و از همسر آرام و منطقي شما، زني شکاک ساخته باشند. اگر دوست نداريد چند ماه يا چند سال ديگر اين رفتار را تجربه کنيد، بهتر است قانون هاي اعتماد به يکديگر را بشناسيد و براي عملي کردن آن ها در زندگي مشترک تان دست به کار شويد.
● وعده هاي کوچک را جدي بگيريد
بــراي اين کـه همسرتان به شما اعتماد داشته باشد نبايد کار خارق العاده اي انجام دهيد. نخستين و مهم ترين قدم اين است که هميشه و در همه چيز، حتي چيزهايي که به نظرتان کوچک و بي اهميت مي رسند، قابل اعتماد باشيد. حتي اگر هيچ وقت پيمان شکني بزرگي نکنيد و هميشه با همسرتان صادق باشيد، جدي نگرفتن اين موارد کوچک مي تواند بيش از هر چيز ديگري اعتماد او نسبت به شما را از بين ببرد. يادتان نرود، از خريد يک پاکت ميوه، تا برنامه ريزي سفر يا تعهدهاي بزرگ تر و جدي تر زندگي، هرچيزي را که به همسرتان وعده مي دهيد بايد عملي کنيد. لازم نيست به هر خواسته اي که او مطرح مي کند جواب مثبت دهيد. سعي کنيد تنها چيزهايي را بپذيريد که توان انجام دادن شان را داريد و هرگز براي خوش کردن دل و شاد کردنش، قولي ندهيد که نمي توانيد انجام دهيد. يادتان نرود که زن ها هيچ کدام از حرف هاي تان را فراموش نمي کنند.
● رازهايش را فاش نکنيد
اعتماد او را از دست ندهيد و رازهايش را به يک موضوع عمومي تبديل نکنيد. يادتان نرود که آنچه در يک رابطه مطرح مي شود، بايد در همان رابطه هم بماند. براي سرپيچي از اين قانون هيچ استثنايي وجود ندارد و شما نمي توانيد به بهانه عصبانيت يا دعواهاي زناشويي، رازهاي همسرتان را فاش کنيد. اين يک اصل تغيير ناپذير است که اعتمادي که از بين مي رود، به همين سادگي ها تجديد نمي شود.
● اين جاده 2طرفه است
رابطه يک جاده 2طرفه است. چرا فکر مي کنيد که همسرتان بايد به شما اعتماد کند و هيچ رازي در مقابل شما نداشته باشد، درحالي که خودتان نمي توانيد به او اعتماد کرده و حقايق زندگي تان را برايش بيان کنيد. شايد در آغاز براي شما که هميشه زندگي تان را در دل تان نگه داشته ايد سخت باشد اما اگر اعتماد همسرتان براي تان اهميت دارد، بايد رازهاي تان را برايش فاش کنيد و از احساساتي که هر روز و هر لحظه داريد برايش صحبت کنيد. هرگز به بهانه اين که بعضي موضوعات جزو قلمرو شخصي تان هستند يا اين که گفتن شان ارزشي ندارد، او را از جريان زندگي تان بي خبر نگذاريد زيرا درصورت باخبر شدن از همان اتفاق ساده هم مي تواند به شما شک کند و گمان کند که در زندگي شما اتفاقات مهم تري هم وجود دارند که او از آن ها بي خبر است.
● توازن داشته باشيد
درنظر گرفتن منافع خود و بي توجهي به خواست طرف مقابل و آنچه به نفع رابطه شماست، خيلي زود اعتماد همسرتان را از بين خواهد برد. اگر براي ساختن يک اعتماد هميشگي جدي هستيد، پس اين نکته را هم ناديده نگيريد. سعي کنيد در زمان انتخاب و تصميم گيري، چيزي را انتخاب کنيد که به نفع همسرتان و زندگي مشترک تان هم باشد. مسلم است که هميشه نبايد منافع خودتان را ناديده بگيريد و خواسته هاي خودتان را قرباني اين اعتماد سازي کنيد. شما بايد بتوانيد توازني ميان اين 2 ايجاد کنيد. منظور از توازن اين نيست که يک بار همه چيز به نفع شما و يک بار همه چيز به نفع همسرتان باشد بلکه شما بايد در مجموع تصميماتي را بگيريد که به صلاح ازدواج تان است.
● زنان بدون اين حس نمي توانند زندگي کنند
اين که شما بايد در طول روز به هم پيامک يا ايميل بزنيد و نشان دهيد که نگران يا دلتنگ يکديگر هستيد، يک موضوع حذف نشدني است اما گذشته از اين، شما بايد به صورت رودر رو هم با هم وقت بگذرانيد. گرفتاري يا خستگي را بهانه نکنيد. هر هفته با هم بيرون برويد، سعي کنيد که هر روز با هم غذا بخوريد، يک فيلم يا يک برنامه تلويزيوني ببينيد يا اين که در مورد موضوعات ساده روزمره با هم گفت و گو کنيد. اين که شما نقش پررنگي در زندگي روزانه هم بازي کنيد، يکي از اصول مهم براي ساختن اعتماد هست. حضور مداوم شما به همسرتان اين حس را مي دهد که از همه لحظات زندگي شما با خبر بوده و بر همه چيز مسلط است. اين حسي است که زنان بدون آن نمي توانند زندگي کنند.
● عذر خواهي کنيد، تکرار نکنيد
هنگامي که اشتباهي از شما سر مي زند عذرخواهي کنيد. هيچ چيز بيشتر از اشتباهات شما نمي تواند اعتماد همسرتان را از بين ببرد. از گفتن اين جمله نترسيد و به خاطر غرورتان همه چيز را خراب نکنيد. البته مهم تر از اين عذرخواهي اوليه نشان دادن پشيماني تان در رفتارهاي تان است. اگر با او بلند حرف زده ايد يا اين که رفتاري کرده ايد که او را آزار داده، تکرار آن اتفاق مي تواند همه چيز را بدتر کند و باعث شود که همسرتان ارزشي براي اين عذرخواهي هاي کلامي هم قائل نشود.
● کنترلش نکنيد
هر فرد در يک رابطه، به يک سرمايه گذاري براي ايجاد اعتماد در رابطه نياز دارد. سعي نکنيد مدام از همسرتان انتظار داشته باشيد، او را کنترل کنيد و بالاي زندگي مشترک تان بايستيد و همه چيز را کنترل کنيد. در زندگي مشترک تان موقعيتي برابر با همسرتان برقرار کنيد و به او اطمينان دهيد که خواسته ها و انتظاراتش به اندازه خواسته هاي شما اهميت دارند. اگر شما دوست داريد در مورد پوشش يا تصميمات مهم تر زندگي او اظهارنظر کنيد بايد به او هم حق دهيد که در مورد شيوه زندگي تان نظر دهد و انتظار تغييراتي را داشته باشد، حريم خصوصي او را بپذيريد و سعي نکنيد به بهانه عشق مدام از او باج بگيريد و براي زندگي اش حد و مرز تعيين کنيد.
● چک نکنيد
اعتماد را به زور نمي توان به دست آورد. اگر همسرتان در شما اين حس را ايجاد کرده است، پس ديگر نيازي به چک کردن مدام او نداريد. شما مي توانيد با ذکاوت زندگي مشترک تان را زيرنظر بگيريد اما حق نداريد به بهانه به روز کردن اعتمادتان، مدام در تعقيب و گريز باشيد و به عرصه خصوصي زندگي او مثل تلفن همراه يا صندوق ا يميلش سر بزنيد. از طرف ديگر نبايد به او اين حس را بدهيد که مدام تحت نظر است. اگر شما به همسرتان و زندگي مشترک تان اعتماد داريد، پس ديگر مشکلي باقي نمي ماند و اگر احساس مي کنيد که دور از چشم شما اتفاقاتي در حال انجام است، بهتر است مفصل و شفاف با هم صحبت کنيد و تصميمي جدي براي ادامه زندگي تان بگيريد.
● از متخصص کمک بگيريد
اگر شما براي ساختن اعتماد در زندگي مشترک تان هر راهي را رفته ايد و به تمامي موارد گفته شده هم توجه کرده ايد اما پاسخي نگرفته ايد، بايد راه ديگري را برويد. درصورتي که همسر شما با مشکل جدي در اعتماد کردن به اطرافيانش و به ويژه شما روبه روست، بدانيد که واکنش هاي شما يا تلاش براي متعهد بودن و جلب اعتمادش کارگر نخواهد شد. اگر شما واقعا نسبت به رفتارهاي تان و کارنامه اعمال تان در اين زندگي اعتماد داريد اما همسرتان باز هم نمي تواند به شما اعتماد کند، بهتر است براي نجات زندگي تان از يک متخصص کمک بگيريد.
ايده آل
اختصاصي مجله اينترنتي برترين ها Bartarinha.ir
مجله اينترنتي برترين ها ( www.bartarinha.ir )


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پُست جدید گرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روز گذشته در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیسی به عنوان عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی شد.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران همچنین در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • سمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد
  • عکسی قدیمی از سیدمحمد خاتمی در کنار همسر و فرزند عطاء الله مهاجرانی
  • پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • فیلم| شرمندگی عقاب ماده در مقابل همسر پس از گم‌شدن جوجه‌شان
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن