Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:55:33 GMT

نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) فراخوان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۷۶۶

نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) فراخوان شد

نخستین کنگره ملی شعر فاطمی(س) با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فراخوان شد.

حجت الاسلام «مهدی احمدی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شعر فاطمی گفت: این کنگره به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: پس از تشکیل دبیرخانه کنگره از تمام شاعران فراخوان شد تا با آثار خود با موضوع سیره و ابعاد شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  در این کنگره شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی در ادامه انتشار و ترویج فرهنگ منور فاطمی(س)، گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره و سلوک، تاریخ، اندیشه و آموزه‌های حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق آثار فاخر آیینی به ویژه اشعار مرتبط با حضرت معصومه سلام الله علیها و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ فاطمی(س) و کمک به انتشار وسیع آن را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

 

وی با شاره به  موضوعات کنگره تصریح کرد: پرداخت شاعرانه به جایگاه حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام به عنوان دختر، خواهر و عمه‌ امام معصوم(ع)، پرداخت شاعرانه به سیره و سلوک شخصی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام و پرداخت شاعرانه به سیره‌ و سلوک سیاسی اجتماعی حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام، پرداخت شاعرانه به مفهوم زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به عنوان نماد عشق به ولایت، نماد مبارزه با دشمنان ولایت، نماد قرارگیری در دایره توحید و عبودیت و...  و پرداخت شاعرانه به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضور حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهالسلام از جمله موضوعات کنگره شعر فاطمی است.


معاون فرهنگی آستان مقدس بادآور شد: کنگره ملی شعر فاطمی در چهار بخش شعر کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و...)، شعر نو (نیمایی، آزاد، هایکو، سه‌گانی و...)، شعر کودک و نوجوان و ترانه و سرود برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد:  ثبت نام و ارسال آثار در تارنمای www.keramat.amfm.ir/fop  امکان پذیر خواهد یود.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه مجلس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری شبستان شیراز حسن روحانی بیرجند وهابیت کنگره شعر حجت الاسلام احمدی حرم حضرت معصومه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد