Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:02:42 GMT

اصفهان| میزان آب خروجی از سد زاینده‌رود کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۹۲۵

اصفهان| میزان آب خروجی از سد زاینده‌رود کاهش یافت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از روز گذشته نسبت به کاهش مقدار آب خروجی از سد زاینده‌رود اقدام کردیم و در حال حاضر مقدار آب خروجی از ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه به ۶۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسن ساسانی صبح امروز پیرامون پایان جاری بودن آب در بستر رودخانه زاینده رود، با اشاره به کاهش مقدار آب خروجی از سد زاینده‌رود اظهار داشت: بنابر جلسه‌ای که با کشاورزان، کمیته 15 نفره و دیگر همکاران در سازمان جهاد کشاورزی داشتیم، تعیین شد که با توجه به عدم نیاز غلات به آب مقدار آب خروجی از سد زاینده‌رود را به صورت پلکانی کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین دلیل از روز گذشته نسبت به کاهش مقدار آب خروجی از سد زاینده‌رود اقدام کردیم و در حال حاضر مقدار آب خروجی از 100 متر مکعب بر ثانیه به 60 متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

جزئیات نامه نمایندگان اصفهان در مجلس به رئیس‌جمهور / تکلیف ستاد احیای زاینده‌رود مشخص شودنامه نمایندگان اصفهان به رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به احیای زاینده‌رود؛ با متهم اصلی برخورد شود + تصاویراصفهان| توان نامی نیروگاه برق‌آبی زاینده‌رود به 55 مگاوات ساعت رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون کاهش آب شرق و غرب اصفهان تصریح کرد: آب شرق اصفهان را از روز جاری قطع و برای غرب اصفهان نیز از روز آینده به تدریج مقدار آب خروجی از سد را قطع خواهیم کرد، این در حالی است که در شرق اصفهان محصولی به نام گلرنگ کاشته می‌شود و نیاز آن به آب حدود 5 روز بیشتر از غلات است، بنابراین در جلسه فوق مقرر شد که چند روزی آب در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بدیهی است که نحوه چگونگی جریان آب مشروط بر تصمیمات شورای هماهنگی حوزه زاینده‌رود است و تصمیمات جدید به مراتب ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است قانون گذاران و مسؤولان دولتی بر سر تعطیل رسمی روز پنجشنبه چانه زنی می‌کنند. البته در این خصوص اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی با استناد به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان پیشنهاد داده‌اند این تعطیلی برای روز شنبه باشد.

رایزنی برای این طرح ادامه دارد. از سوی دیگر برخی کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرده‌اند در صورت کاهش ساعت‌های کاری به تناسب آن حقوق کارکنان را کاهش می‌دهند. محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این موضوع اعلام کرد، این امر خلاف قانون بوده و هیچ فردی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند.

وی درباره اعلام خانه صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها تاکید کرد: کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم و خلاف قانون کار عمل کند در صورت انجام چنین تخلفی باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت بر کارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله مأموریت‌های معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته رخ داده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته کم نبوده اما قطعاً این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

کد خبر 6086144 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند