Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@19:42:54 GMT

قیمت سیب زمینی کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۳۹۵۰

 محمد رحیم نیازی افزود: خوشبختانه با ورود محصول تازه به بازار از مناطق مختلف کشور مثل گرگان، طارم، اصفهان و عجب شیر قیمت ها در بازار برمدار کاهشی قرار می گیرد.

اخبار اقتصادی- سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: قیمت سیب زمینی معمولی یا درجه دو به ازای هر کیلوگرم پنج هزار و 200 تومان و سیب زمینی درجه یک شش هزار و 200 تومان در میادین خرید و فروش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: قیمت سیب زمینی در خرده فروشی ها بستگی به موقعیت شهری (بالا یا پائین شهر) متفاوت است.

نیازی اظهارداشت: اختلاف قیمت تمامی محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی از سر مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کنندگان بسیار فاحش است که یکی از دلائل مهم این فاصله قیمتی نبود نظارت کافی است.

وی اضافه کرد: برای مثال کشاورز گرگانی سیب زمینی را در سرمزرعه با احتساب درجه کیفیت به ازای هر کیلوگرم بین سه هزار و 800 تا چهار هزار و 800 تومان عرضه می کند در حالیکه این محصول با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: سیب زمینی به انداز کافی در کشور تولید و به مرور وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: کشور امسال شرایط خاصی به لحاظ وقوع سیلاب، نوسانات درجه حرارت، سرما و بارندگی ها داشت که این عوامل باعث تاخیر زمانی در کشت و کار این محصول شد.

نیازی اظهارداشت: کشت و کار محصول سیب زمینی امسال نسبت به سنوات گذشته با تاخیر 10 تا 15 روزه انجام شده است.

وی گفت: زمانی که کشت با تاخیر زمانی انجام شود برداشت نیز با تاخیر زمانی مواجه خواهد شد.

سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران افزود: قیمت سیب زمینی بر اثر عوامل مختلف به خصوص تاخیر زمانی کاشت و برداشت محصول، بالا رفتن هزینه های تولید در اثر افزایش قیمت اجاره زمین ها، ماشین آلات، دستمزد ها، نهاده های کشاورزی و بسیاری موارد دیگر برمدار افزایشی قرار گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیب زمینی سیل قیمت سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها

پس از بارش سنیگن بارانهای بی سابقه در این وقت سال در خوزستان، دمای هوای بعضی شهرها با ۱۵ درجه کاهش پیدا کرده است و این هوا یادآور نیمه اول برج ۱۲ زمستان است

باران نعمت الهی و کاهش چشم گیر دما موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرده است و البته به بعضی از زمینهای کشاورزی به خصوص محصول گندم خسارت زد. هرچند اکثر کشاورزان محصول خود را قبل از باران ها برداشت کرده بودند.

اکنون با هوای مطلوب در استان، تمام کولرهای گازی خاموش شدند و مردم از هوای پاک و بهاری لذت می برند.
حداقل دمای هوای شهرستان شوش در روز دوشنبه هفته جاری ۳۸ درجه سانتیگراد بود اما امروز پنجشنبه حداقل دمای هوای در این شهرستان به ۲۶ درجه سانتیگراد رسیده و سبب خنگی هوا شده است.

خبرهای سازمان هواشناسی برای امشب و فردا نیز باران پیش بینی کرده است که خوشحالی خاصی به مردم داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902199

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده