Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به نظارت منابع طبیعی برفعالیت‌های معدنی در استان زنجان گفت: منابع طبیعی نیروی کافی برای بازدید میدانی از همه معادن ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به احیا و بازسازی معادن در استان زنجان اظهار کرد: منابع طبیعی معادنی را که فعالیت در آن تمام شده و از طرف سازمان صنعت٬ معدن و تجارت آزادسازی شود را احیا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انتخاب معادن به صورت مشترک با همکاری سازمان صمت و منابع طبیعی خواهد بود و حتما باید عملیات اتمام فعالیت در معدنی اعلام شود تا برای احیا آن اقدام شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان مشکلات مالی را نیز از دغدغه‌های این سازمان در حوزه احیا اعلام کرد و گفت: موضوع اصلی این است که معادنی که فعالیت‌ در آنها اتمام شده برای منابع طبیعی اعلام شود.

وی بیان کرد: بعد از اتمام فعالیت از شرکت مورد نظر تعهدنامه محضری به منظور جلوگیری از فعالیت دوباره اخذ می‌شود و بعد از این اقدام نسبت به احیای معدن مورد نظر اقدام می‌شود.

فقیه عنوان کرد: 12 درصد از حقوق دولتی که از معدنکاران اخذ می‌شود به خزانه دولتی بنام سازمان جنگل‌ها و مراتع که از این اعتبارات برای احیای معادن به منابع طبیعی استان عودت می‌دهند.

وی افزود: درصدی از اعتبارات برای احیای معادن به منابع طبیعی استان برای کار احیای معادن اختصاص داده می‌شود و این اعتبارات براساس برنامه‌ سالانه سازمان اختصاص داده می‌شود.

صرف هزینه 17 میلیون تومان برای احیای معادن در سال 97

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته برای احیای معادن 97 میلیون تومان مصوب شده بود ولی در 17 میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی با اشاره به نظارتهای منابع طبیعی به فعالیت‌های معدنی در استان زنجان و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها براساس مجوز داده شده ابراز کرد: منابع طبیعی نیز براساس وظایفی که دارد در این حوزه نظارتهای لازم را دارد.

برخورد با تخلفات معدنی در زنجان

فقیه افزود: براساس ظرفیت‌های نیرو این سازمان پایش معادن را در دستور کار خود قرار داده است و خیلی از معادن در استان زنجان به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در خصوص اعلام آمار تعداد معادنی که با آنها به دلیل تخلف برخورد شده است بیان کرد: شاید پسنده نباشد اینکه اسم معادن را بگوییم که در حوزه برداشت تخلف کردند و در هفته گذشته چند مورد برخورد را داشتیم.

منابع طبیعی از نظر نیروی انسانی دچار چالش است

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: در بحث آمار در حال حاضر جمع بندی کاملی نداریم و واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و واحد یگان حفاظت که مسقیما مسئولیت برخورد مستمر با تخلفات معادن را دارند شاید آمار متخلفان معادنی که با آنها برخورد شده را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای نظارت بر فعالیت معادن با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای هستیم افزود: منابع طبیعی یک مقدار از نظر نیرو دچار چالش است و شاید نیرو کافی برای بازدید میدانی از معادن وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی