Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

احمد نعمت‌بخش ، در رابطه با تصاویر منتشر شده در خصوص انبار خودروهای ایران خودرو اظهار داشت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف نماید.

وی با بیان این که حدود ۹۰ درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن خودروسازان اضافه کرد: در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب‌ قیمت‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان است و این مبلغ هنوز تسویه نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

نعمت‌بخش در خصوص این که چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، گفت: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز از سوی برخی مطرح شد که در نهایت آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده این موضوع را رد کردند. در حال حاضر بنده نیز تاکید می‌کنl احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود بیان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا کمبود قطعه را جبران و خودروها را راهی بازار نماییم.

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام این که امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی ۳۹ میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را ۳۷ میلیون تومان به فروش برسانند، گفت: خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

به گزارش تسنیم، احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی