Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان به اقدامات انجام شده توسط مثلث رونق تولید در استان کرمان اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته مشکلات و موانع حقوقی و قضایی، ۱۷ بنگاه تولیدی در استان کرمان با ورود سیستم قضایی حل و فصل شده است. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان سیرجان اظهار داشت: در یک سال گذشته ۶۵ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان سیرجان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان اعلام کرد: باتوجه به اینکه سیرجان یکی از شهر‌های بزرگ و پر جمعیت استان کرمان است یک مجتمع قضائی جدید در سیرجان راه اندازی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خطاب به رئیس جدید دادگستری و سایر قضات گفت: سال جاری با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال رونق تولید انتخاب شده است، سیرجان قطب معدن و صنعت کشاورزی تجارت است حمایت قضایی از رونق تولید و رفع موانع فراروی بنگاه‌های تولیدی در این شهرستان اهمیت بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد مقامات قضایی در شهرستان‌ها با مردم و نخبگان و فرهنگیان جامعه اعم از اساتید دانشگاه، روحانیون، دانشجویان و اصحاب رسانه جلسات مشترک هم اندیشی در جهت پیشبرد اهداف قوه قضائیه برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اضلاع مثلث رونق تولید شامل بخش خصوصی و مدیران بنگاه‌های تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی و سیستم قضایی می‌باشند.

موحد یادآور شد: طبق نظر کارشناسان متخصص غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، موانع در فرآیند‌های اداری و اخذ مجوز‌های کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی، بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار، فساد و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی، دشواری تامین مالی از بانک ها، رویه‌های ناعادلانه ممیزی ودریافت مالیات و رویه‌های سختگیرانه در ادارات کار و بیمه برای مدیریت نیروی انسانی را ازجمله مهمترین موانع پیش روی رونق تولید هستند.

وی تاکید کرد: با توجه شعار سال مبنی بر رونق تولید، دادگاه‌ها بایستی در رسیدگی به شکایات و پیگرد موثر متجاوزان به حقوق دیگران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کرمان همچنین بر کاهش ورودی پرونده‌ها و نشست با نخبگان، علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات دانشگاهیان و اصناف، روسای ادارات و سازمان‌ها در جهت کاهش مراجعات و دعاوی جرائم مراجعات به دستگاه قضایی یکی از راهبرد‌های برنامه تحولی است، تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ۱۵۸ واحد تولیدی در استان زنجان راکد یا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حجت‌الاسلام علی فرجی برحق، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی بر اهتمام جدی اعضا برای تحقق شعار سال تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: با عنایت به تاکید چندین ساله معظم‌له توجه بر اقتصاد کشور، مسئولیت همه را سنگین‌تر می‌کند که نیازمند همت و تلاش مضاعف بخش‌های دولتی و خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در جلسات و سخنان خود در جمع مسئولان قضائی دادگستری‌های سراسر کشور تاکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولان قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی داشتند، بیان کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای دستورات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا به دنبال ارائه راهکار و کمک برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

فرجی‌برحق با اشاره به گزارش رئیس صمت استان مبنی بر تعطیلی یا راکد ماندن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی در استان تاکید کرد: تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در استان قابل پذیرش نیست، بنابراین با اولویت‌بندی و انجام کار کارشناسی و تخصصی از سوی مسئولان متولی امر راهکارهایی برای رفع موانع این واحدها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید باید همراه با خروجی مثبت و اقدامات مؤثر باشد، همه مسئولان باید برای تحقق شعار سال یک کار عملیاتی و جهادی انجام دهند و انتظار ما فعال کردن واحدهای تولیدی راکد در استان است.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی از بخش‌های شرکت آنا کیمیا منگنز و آنا شیشه که در حال احداث است، بازدید کرد.

کد خبر 747859

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی