Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی به آمریکا توصیه کرد که "راه‌های گذشته را بار دیگر تجربه نکند، چراکه تمامی این راه‌ها به بن بست منتهی خواهد شد". در همین حال صدها شهروند فلسطینی علیه "معامله قرن" در شهر رام الله تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: توطئه آمریکا (معامله قرن) به مانع خورده و تغییر جهت داده است و دلیل آن نیز مخالفت فلسطین با این توطئه و موضع شفاف رئیس تشکیلات خودگردان در قبال قدس، آوارگان و اصول ملی بوده و همین مسأله سنگ بنای تغییر جهت در مسیر این توطئه علیه ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود و عدول از معامله قرن به صِرف برگزاری یک کارگاه، همچنین این احتمال وجود دارد که این موضع به یک سند خارج از قانون بین‌المللی و مشروعیت عربی تبدیل شود.

ابو ردینه درباره کارگاه اقتصادی بحرین نیز گفت که هدف از این کارگاه کنار گذاشتن مذاکرات سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی است و این کارگاه به بن بست منتهی خواهد شد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی نباید راه حل‌هایی را آزمایش کنند که طی ۷۰ سال گذشته با شکست روبه رو شده‌ است.

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی در شهر رام الله در محکومیت معامله قرن آمریکا و کارگاه اقتصادی بحرین که قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی (۴ و ۵ تیر) برگزار شود، تظاهرات کردند.

معترضان فلسطینی با سر دادن شعارهایی علیه دولت آمریکا و طرح‌های آن تأکید کردند که استقلال فلسطین را با طرح و پول معاوضه نخواهند کرد.

تظاهرکنندگان همچنین رویکرد برخی کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم و مشارکت در کارگاه بحرین را به شدت محکوم کردند و خواستار تغییر موضع این کشورها نسبت به کارگاه مذکور و مشارکت در آن شدند.

تظاهرکنندگان همچنین خطاب به مسئولان فلسطین تأکید کردند که هر فردی در کارگاه بحرین مشارکت کند، خائن است.

این تظاهرات در چارچوب فعالیت‌هایی برگزار می‌شود که گروه‌ها و احزاب ملی فلسطین و نهادهای غیردولتی با نزدیک شدن موعد برگزاری کارگاه بحرین خواستار انجام آن شده‌اند.

در همین راستا، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در سخنانی عنوان کرد: هر فردی که این معامله (معامله قرن) را امضا یا قبول کند خائن است. کارگاه منامه با ابتکار عمل صلح عربی و مصوبات نشست سران سازمان همکاری اسلامی در مکه در تضاد است و ما هیچگونه توجیهی را حتی از کسانی که تحت شرایط مشخصی ناگزیر به مشارکت در این کارگاه می‌شوند، نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: کارگاه اقتصادی بحرین پیش از اینکه متولد شود در نطفه خفه شده است و همین مساله برای ناکامی این نشست کافی است که هیچ فلسطینی در این کارگاه مشارکت نمی‌کند. تمامی گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کرده‌اند و تمامی تاجران فلسطینی و شخصیت‌های مختلفی که به این کارگاه دعوت شده‌اند و بیش از ۱۰۰ فرد هستند، هیچ‌ یک در گارگاه اقتصادی بحرین حضور نخواهد یافت.

الاحمد تصریح کرد: سه مقام رسمی فلسطینی به کارگاه منامه دعوت شده‌اند و ما به این دعوتنامه‌ها حتی با عذرخواهی از عدم حضور در آن، پاسخ نخواهیم داد و طبق اطلاعات به دست آمده، آمریکا کارگاه بحرین را به عنوان جایگزینی برای مطرح کردن جزئیات معامله‌ای به راه انداخته است که قرار بود جزئیات آن پس از عید فطر اعلام شود.

از سوی دیگر، جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای خواهان برگزاری اعتصاب فراگیر در فلسطین همزمان با برگزاری نشست منامه شد.

در همین راستا، جمال محیسن، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد: در تاریخ ۲۵ ماه جاری میلادی اعتصاب فراگیر در فلسطین در اعتراض به نشست بحرین برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اعتصاب فراگیر پیام ملت فلسطین خطاب به اشغالگران و جهانیان و شرکت کنندگان در نشست منامه است.

محیسن تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده که تلاش‌های عربی برای پایان دادن به اشغالگری قوت بگیرد.

قرار است نشست بحرین در تاریخ ۲۵ ماه جاری میلادی در راستای اجرای معامله قرن برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا