Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شکل در زمینه عفاف و حجاب مربوط به نیروی انتظامی نیست، مشکل دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه هیچ بهایی به ترویج عفاف و حجاب نمی‌دهند. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ درباره عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب و برخورد با بی‌حجابی اظهار کرد: جفای بزرگ است که در زمینه عفاف و حجاب، سریعاً نوک پیکان را سمت نیروی انتظامی ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد عالی نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب، ادامه داد: ناجا یک مسئولیت بازدارندگی و ایجاد نظم و امنیت عمومی را برعهده دارد و به هر حال قوه قهریه برای ایجاد انضباط اجتماعی است و ما در مقوله عفاف و حجاب نباید به دنبال قوه قهریه (گشت ارشاد) باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شواری اسلامی با اشاره به وظایف تمام وزارتخانه‌ها در مقوله عفاف و حجاب، تصریح کرد: اگر وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، صداوسیما و سایر ارگانها، وظایف خود در قبال عفاف و حجاب را انجام دهند، اصلاً نوبت به نیروی انتظامی نمی‌رسد و صرفاً کار پلیس برخورد با افرادی می‌شود که برای اختلال در نظم جامعه به بی‌حجابی مبادرت ورزند و تکلیف آنها کاملاً مشخص است.

وی افزود: امروز مشکل در زمینه عفاف و حجاب مربوط به نیروی انتظامی نیست، مشکل دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه هیچ بهایی به ترویج عفاف و حجاب نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال آیا در دفاتر پیشخوان دولت، شرکتهای هواپیمایی و سایر مراکز دولتی، قانون عفاف و حجاب خوب عمل می‌شود؟ هرگز این اتفاق نیفتاده است.

هیچ اقدامی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نمی‌شود

آزادی‌خواه در پاسخ به این سؤال که آیا از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کافی صورت می‌گیرد، گفت: سه هفته قبل در مجلس، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعمال ماده 234 کردیم که چرا دولت اقدام خود را در این زمینه انجام نداده است، متأسفانه هیچ اقدامی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نمی‌شود البته این مسئله تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست و درباره تمام مصادیق منکر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: متأسفانه از  آمران به معروف و ناهیان از منکر در مقابل تزویر، رانت، رشوه‌خواری، کم‌کاری اداری دفاع نکردیم که اکنون تبدیل به معضل جدی اجتماعی شده است، دولتها در زمینه  زمینه حمایت از  آمران به معروف و ناهی از منکر مقصرند، باید تقصیر خود را بپذیرند و اگر این کار انجام شود حتماً مشکل حل می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: اگر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نشود، انگیزه خدمت در وجود این افراد می‌میرد و نمی‌توانند کار را انجام دهند.

وی درباره اختصاص سامانه‌هایی برای معرفی متخلفان در زمینه حجاب به دادستانی و پلیس، یادآور شد: این اقدام بازدارنده و خوب است البته به طور مثال ممکن است گزارشهای کذب  یا گزارشهایی به دلیل غرض شخصی به پلیس و دادستانی داده شود که باید برای حل این مشکلات اقدام شود.

پژمانفر: دستگاه‌های دولتی از پیگیری امر به معروف و نهی‌ از منکر منع شده‌اند

انتهای پیام/

R1370/P/S2,20,21/CT1 واژه های کاربردی مرتبط احد آزادی‌خواه کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نمایندگان مجلس عفاف و حجاب پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نمایندگان مجلس عفاف و حجاب پلیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نمایندگان مجلس عفاف و حجاب پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه