Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@20:38:15 GMT

پایان خرداد؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره موسیقی جوان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۳۶۷

پایان خرداد؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره موسیقی جوان

سارا بهراد، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت ‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این جشنواره در قالب سه گروه سنی «الف»(١٥ تا ١٨ سال، متولدین سال‌های ١٣٨٠ تا ١٣٨٣)، «ب» (١٩ تا ٢٣ سال، متولدین سال‌های ١٣٧٥ تا ١٣٧٩) و «ج» (٢٤ تا ٢٩ سال، متولدین سال‌های ١٣٦٩ تا ١٣٧٤) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته متقاضیانی که سن آن‌ها از  15 سال کمتر است نیز در صورت آمادگی و تمایل، می‌‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.
این مسئول بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد، در مرحله اول باید رپرتوار مشخص‌شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر همراه با فرم ثبت‌نام و مدارک مندرج در فراخوان، به دبیرخانه جشنواره (واقع در انجمن موسیقی ایران) ارسال شود.
بهراد ادامه داد: پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیات‌‌های داوری، از منتخبان برای شرکت در مرحله نهایی و اجرای صحنه‌‌ای در جشنواره(از اوایل مرداد تا اوایل شهریور ١٣٩٨، در تهران) دعوت می‌شود.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ابراز کرد: در این جشنواره و در بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه و نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا و هورن و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور رقابت می‌کنند.
بهراد افزود: همچنین در حوزه موسیقی دستگاهی، علاوه بر بخش «حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی»، «بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی» با موضوع «آفرینش در تکنوازی» در نظر گرفته شده است. در این بخش نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی)، با سقف سنی ٢٩ سال، مجاز به شرکت هستند.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: برای شرکت در این جشنواره علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان خرداد به دبیرخانه ارسال کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی بهراد ارشاد جشنواره موسیقی جوان فراخوان سمعی و بصری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت