Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:23:21 GMT

یادی از دومین وزیر انقلابی نفت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۵۸۲۲

یادی از دومین وزیر انقلابی نفت

«محمدجواد تندگویان در کابینه محمدعلی رجایی به وزارت نفت رسید. او در آبان ۱۳۵۹ در حالی‌ که یک ماه از وزارتش می‌گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب شد ولی در جاده ماهشهر به آبادان، توسط نیروهای ارتش عراق اسیر شد و پس از سال‌ها اسارت و شکنجه شهید شد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «محمدجواد تندگویان، دومین وزیر نفت ایران پس از انقلاب اسلامی، ۲۴ خرداد ۱۳۲۹ در محله خانی‌آباد تهران زاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر او جعفر تندگویان، یک مغازه کفاشی در میدان بهارستان داشت. نزدیکی مغازه جعفر تندگویان به مجلس شورای ملی باعث شده بود که او در جریان‌های سیاسی حضور داشته باشد.

پدر تندگویان از هواداران محمد مصدق بود.محمدجواد تندگویان در سال ۱۳۳۶ به مدرسه رفت و تا سال ۱۳۴۱ دوره دبستان را به پایان برد. در سال ۱۳۴۲ با ثبت‌ نام در مدرسه جعفری اسلامی وارد دوره دبیرستان شد. تندگویان در سال ۱۳۴۶ مدرک دیپلم خود را اخذ کرد. او پس از تحصیل توانست امتیاز لازم استفاده از سهمیه بورسیه بانک ملی ایران را برای اعزام به خارج از کشور به‌ دست‌ آورد اما پس از مصاحبه از این فهرست کنار گذاشته‌ شد. او سرانجام در سال ۱۳۵۱ در رشته مهندسی نفت گرایش پالایش، از دانشکده نفت آبادان فارغ‌التحصیل شد. وی در کابینه محمدعلی رجایی به وزارت نفت رسید، در آبان ۱۳۵۹ در حالی‌ که یک ماه از وزارتش می‌گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب شد ولی در جاده ماهشهر به آبادان، توسط نیروهای ارتش عراق اسیر شد و پس از سال‌ها اسارت و شکنجه شهید شد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید تندگویان وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی در ادامه گفت: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم. امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خاندوزی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسون اقتصادی و دیگر کمیسیون‌های مجلس برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در موضوع سیاسیت‌های ارزی صورت پذیرد.

وی در انتها تصریح کرد: انشالله امروز دومین جلسه همگرایی برای سیاست ارزی برگزار خواهد شد و تصمیمات آن برای شما تشریح می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم