Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:38:40 GMT

مراسم بزرگداشت شهید چمران برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۶۱۴۱

«مهدی چمران» امروز - یکشنبه - در نشستی خبری که در بنیاد شهید چمران برگزار شد با تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهید مصطفی چمران اظهارداشت: مراسم بزرگداشت آن شهید روز سه شنبه این هفته در دانشگاه امیرکبیر به همت بسیج اساتید با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین به مناسبت شهادت این دلاورمرد عصر چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به همت نیاد شهید مصطفی چمران برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بنیاد چمران با بیان اینکه صبح چهارشنبه در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نیز برنامه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود، گفت: شب پنج شنبه مراسم دعای کمیل به یاد شهید چمران در دهلاویه محل شهادت آن شهید بزرگوار برگزار می‌شود.
چمران یادآور شد: سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران نیز به مناسبت شهادت مصطفی چمران صحبت می‌کند.

برادر شهید چمران ادامه داد: شنبه آینده اول تیر ماه نیز مراسمی در دانشگاه امیر کبیر و سه شنبه آینده در شهر قم و چهارشنبه آتی در خانه موزه چمران برنامه‌هایی برگزار می‌شود
رئیس بنیاد شهید چمران به زندگی آن شهید اشاره کرد و گفت: تمامی دست نوشته‌های شهید چمران جمع آوری شده و به ۱۲ کتاب مرجع منتشر شدند که از میان این کتاب‌ها، «کردستان» و «سوسنگرد» را شخص دکتر چمران نگاشته است.

مصطفی چمران متولد ١٧ اسفند ۱۳۱۰ در تهران، فیزیک‌دان، سیاستمدار، وزیر دفاع در دولت مهدی بازرگان و دولت موقت شورای انقلاب از همراهان موسی صدر در تشکیل جنبش امل (لبنان)، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق و بنیان‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جریان جنگ ایران و عراق بود که در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری اینکه زیرگذر جنوب بزرگراه شهید چمران در سطح منفی یک از عرض این بزرگراه عبور می‌کند، یادآور شد: عملیات احداث سقف این مسیر زیرزمینی با توجه به حجم بالای ترافیک، باید متعاقب ۳ مرحله انحراف ترافیک اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخش غربی سقف زیرگذر در زمستان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: بلافاصله پس از اعمال انحراف ترافیک و آزادسازی فضا، حفاری شمع‌های بخش میانی آغاز شده است؛ برای اجرای این بخش از سقف زیرگذر ۱۳ حلقه شمع در نظر گرفته شده که هم اکنون حفاری این شمع‌ها ادامه دارد.

به گفته صداقتی ۱۲ حلقه شمع از ۳۰ حلقه شمع در نظرگرفته شده برای احداث شیبراهه غربی زیرگذر اجرا شده و ادامه عملیات اجرایی منوط به رفع موانع و معارضات موجود است. در شیبراهه شرقی نیز اجرای شمع‌ها در حال پیگیری بوده و تاکنون از ۶۵ حلقه شمع ۱۸ حلقه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجریان پروژه بر اتمام عملیات احداث سقف زیرگذر تا پایان تابستان امسال متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد که زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران طی سال جاری تحویل شهروندان شود.

گفتنی است، پروژه احداث زیرگذر دوربرگردان جنوب بزرگراه شهید چمران در مجاورت بوستان گفتگو، علاوه بر حذف دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جایگزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال آل احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.

کد خبر 6092695

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • استان یزد میزبان لاله گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم