Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمان عزیزنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با عنوان مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران امسال برای نخستین بار در سطح ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی و مؤسسه‌های غیر دولتی ۱۰ شهرستان استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح هر پایگاه مکلف به تشکیل دو گروه ۵۰ نفره از نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال شده تا با حضور در محله‌های آسیب زا در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پشیگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نوجوانان مشارکت کننده در این طرح ضمن شناسایی آسیب‌های موجود در محله‌ها راهکارهای لازم را برای رفع آنها با مشارکت تسهیلگران این طرح ارائه می‌دهند.

معاون توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام هدف از اجرای این طرح را ارتقا توانمندیهای نوجوانان در زمینه افزایش ناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی نوجوانان، افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در محله‌ها، ایجاد ساز و کار تشویقی برای حمایت از طرح‌های جمعی نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایجاد و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

به گفته وی، این طرح از اول تیرماه آغاز و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد و برای اجرای مطلوب آن کارگاه آموزشی تربیت مدرس ویژه تسهیلگران این طرح تشکیل شده است.

عزیزنیا بیان کرد: در پایان این طرح نوجوانان دختر و پسر شرکت کننده در طرح مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

۷۱۷۱/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج