Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اعلام آمادگي برخي کشورها براي ميانجي گري در جنگ يمن، بدنبال تغيير معادله جنگ يمن انجام مي شود؛ نيروهاي يمني طي چند روز اخير هشدارهاي جدي به سعودي ها درباره آغاز «جنگ بزرگ» داده اند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در تازه ترين هشدار نيروهاي يمني به متجاوزان سعودي، نيرو‌هاي مسلح يمن به ائتلاف سعودي هشدار داد به محاصره يمن پايان دهد در غير اين صورت حملات دردناکي از سوي نيرو‌هاي اين کشور دريافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرگرد «يحيي سريع»، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن به عربستان سعودي هشدار داد که منتظر پاسخ‌هاي دردناک‌تر باشد.
او بامداد يکشنبه (26 خرداد) بعد از انجام حملات پهپادي به فرودگاه‌هاي ابها و جيزان گفت: «پهپادها عمليات گسترده و منحصر به فردي عليه فرودگاه‌هاي ابها و جيزان داشتند».
او گفت که در حمله اول، اتاق کنترل و هدايت پهپادهاي عربستان سعودي هدف قرار گرفت و منهدم شد و در دومين عمليات ايستگاه سوخت‌رساني فرودگاه بين‌المللي ابها با چند پهپاد از نوع «قاهر کي 2» هدف قرار گرفته است.
به گزارش المسيره، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن، عمليات شنبه شب پهپادهاي يمن به فرودگاه‌هاي ابها و جيزان را «دقيق» خواند به گونه‌اي که اين فرودگاه‌ها از کار افتاده‌اند.
سرگرد سريع گفت: «به رژيم سعودي قول مي‌دهيم اگر حملات و محاصره ادامه پيدا کند، -ان‌ شاء الله-روزهاي دردناک‌تري خواهد داشت».

«جنگ بزرگ» در داخل خاک عربستان در راه است
روز گذشته عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله با بيان اينکه «موعد جنگ بزرگ نزديک است» گفت که اين درگيري در داخل خاک دشمن سعودي انجام خواهد شد.
همراه با افزايش حملات موشکي و پهپادي نيروهاي يمني عليه مواضع عربستان سعودي، «محمد ناصر البخيتي» عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن در صفحه فيس بوک خود نوشت: «موعد جنگ بزرگ نزديک مي‌شود.»
او افزود: اين حق مردم يمن است که به دشمن در خاک و مقر خود حمله‌ور شوند و خسارت‌هاي مادي خود را جبران کنند.
«محمد البخيتي» سپس از قبائل يمني خواست تا در صورت آغاز حمله، ميان اموال عمومي و خصوصي تفاوت قائل شوند و مي‌بايست ميان آن‌ها و «آزادگان» عربستان هماهنگي برقرار شود.
او تأکيد کرد: «چرا که ما نيروهاي آزاديبخش هستيم نه اشغالگر.»
به نوشته پايگاه خبري روزنامه القدس العربي اين سخنان البخيتي نشان از تغيير موازنه جنگ به نفع حوثي‌ها و تغيير موضع دفاعي آن‌ها به موضع حمله است و پس از گذشت چهار سال اکنون عربستان سعودي در موضع دفاع از خود قرار گرفته است.

موشک ها و پهپادها معادله جنگ را تغيير داد/ جنگ بزودي تمام مي‌شود
سخنگوي نيروي هوايي يمن با بيان اينکه موشک‌ها و پهپادها توانست معادله جنگ عليه يمن را تغيير دهد، گفت: ائتلاف سعودي ـ اماراتي بزودي مجبور به توقف جنگ خواهد شد.
سرهنگ ستاد «عبدالله جفري» سخنگوي نيروي هوايي يمن از تأثير عمليات‌هاي موشکي و پهپادي کشورش عليه عربستان سعودي سخن گفت و تأکيد کرد که معادله جنگ تغيير کرده و ائتلاف سعودي-اماراتي بزودي مجبور مي‌شود جنگ و محاصره يمن را متوقف کند.
جفري در گفتگو با پايگاه خبري مرآة الجزيره تأکيد کرد: تا زماني که کشورهاي ائتلاف [سعودي] به محاصره و تجاوز به يمن ادامه دهند، موشک‌ها و هواپيماهاي يمني به رياض و دورتر از رياض (در اشاره به سرزمين اشغالي فلسطين) خواهد رسيد.
او همچنين از وجود موشک‌ها و پهپادهاي جديد و پيشرفته‌اي خبر داد که مي‌تواند تا باب‌المندب (جنوب غرب يمن) و دورتر از آن تا کانال سوئز برسد و در ادامه گفت: «روزانه 4.7 ميليون بشکه نفت از درياي سرخ منتقل مي‌شود که ديگر اين خط کشتيراني بين‌المللي امن نخواهد بود و اين پيام‌هاي سياسي بسيار مهمي دارد و جامعه جهاني بايد اين پيام‌ها را کامل دريافت کند».
در ادامه، سخنگوي نيروي هوايي ارتش يمن استفاده از پهپادها را حامل پيام‌هاي سياسي، نظامي و اقتصادي به کشورهاي ائتلاف متجاوز به يمن دانست و در شرح آن گفت: در بعد نظامي، پهپادها کاملا به دست کارشناسان يمني و توانايي آن‌ها ساخته و توسعه يافته است و مي‌تواند مسافت نزديک به 1500 کيلومتر را بدون اينکه رديابي شده و هدف قرار گيرد، پرواز و اهداف خود را به دقت بمباران کند. همچنان که پهپاد «صماد 2» شرکت آرامکو را که پشتوانه اقتصادي دولت سعودي‌ است هدف قرار داد و پهپاد «صماد3» نيز فرودگاه ابوظبي را بمباران کرد.

ميانجي‌گري انگليس براي توقف عمليات يمني‌ها عليه سعودي ها
وزير اطلاع رساني دولت يمن از ميانجيگري انگليس براي توقف عمليات يمني ها عليه مواضع عربستان و امارات خبر داد.
به گزارش الميادين، وزير اطلاع رساني دولت نجات ملي يمن در صنعاء تاکيد کرد که ميانجي گري هاي بين المللي براي متوقف کردن عمليات يمني ها مطرح شده است.
وي در ادامه افزود: ميانجي گرهاي بين المللي و در رأس آنها انگليس درخواست خود را براي توقف عمليات يمني ها ارائه داده اند.
اين وزير يمني تصريح کرد: آنها مي خواهند عمليات يمني ها عليه فرودگاه ها و تأسيسات عربستان و امارات متوقف شود.
نيروهاي مقاومت يمن به تازگي در عمليات پهپادي خود فرودگاه هاي عربستان را هدف قرار دادند.

شرط انصارالله براي ميانجيگيري
محمد البخيتي گفت اين ميانجيگري ها موفق نخواهد بود مگر آنکه تجاوز به يمن و محاصره اين کشور متوقف شود.
يکي از اعضاي دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن با اشاره به ميانجيگريهاي بين المللي براي توقف حملات پهپادي رزمندگان ارتش و کميته هاي مردمي يمن به فرودگاههاي سعودي و امارات تهديد کرد اگر اين دو کشور تجاوزشان را به يمن متوقف نکنند از نقشه محو خواهند شد.
وي در مصاحبه با شبکه العالم  افزود: ”زماني که عمق خاک سعودي و امارات با پهپادها يا موشکها هدف حمله قرار مي گيرند از همه جا ميانجيگري مي شود اما اين ميانجيگري ها اگر نتيجه اش متوقف کردن تجاوز به يمن و لغو محاصره نباشد هيچ پيشرفتي نخواهد داشت .
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن در پايان گفت سعودي و امارات کشورهايي بي ريشه اي هستند که بر اساس حمايت کشورهاي استعمارگر و بعدها با حمايتهاي کشورهاي آمريکا و انگليس تشکيل شده اند“.
گفتني است حملات پهپادهاي ارتش يمن در عمق خاک عربستان  و امارات و هدف قرار دادن تاسيسات حياتي و نفت کش هاي اين دو کشور فضاي جنگ در منطقه را تغيير داده و ديگر اين دو رژيم تروريستي تعيين کننده  معادلات جبهه جنگ نيستند .

کشورهاي عربي در جهت صلح در يمن گام بردارند
رئيس کميته عالي انقلاب يمن خطاب به برخي کشورهاي عربي از آنان خواست در جهت ايجاد صلح و آرامش در يمن گام بردارند.
­محمد علي الحوثي، در صفحه خود در توئيتر نوشت: به آن کشورهاي عربي که با اشتياق و به سرعت به سوي عادي سازي و برقراري روابط دوستانه با رژيم صهيونيستي حرکت مي کنند، مي گويم: صلحي که تلاش داريد با نابودي آرمان فلسطين تحت عنوان «صلح راه رسيدن به شکوفايي» تقديم رژيم اشغالگر کنيد، همان اصطلاحي است که افکار خودتان براي توقف تجاوزها، جنايت ها، محاصره و تحريم ها نياز دارد تا فاجعه انساني که در يمن به بار آورده ايد، پايان يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه