Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@08:42:29 GMT

انگلیس بار دیگر علیه ایران موضع گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۸۲۴۰

به گزارش فارس، «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت لندن از «منافع» خود دفاع می‌کند.

الوود که با شبکه «اسکای نیوز» گفت‌وگو می‌کرد در مورد تنش‌های پیش آمده در خلیج فارس و دریای عمان، گفت: «این تنش‌های در حال افزایش، برای همه ما مایه نگرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگه هرمز یک مسیر تردد بین‌المللی برای نفت و دیگر کالاهاست و مهم است که این انتقال آزادانه و بدون چالش‌هایی که اکنون با آن مواجه هستیم، صورت گیرد.»

وی با اشاره به سفرش به منطقه و تشدید تنش‌ها در روزهای گذشته، گفت: «بیائید فراموش نکنیم که ایران یک نفوذ نیابتی، یک نفوذ منفی در سوریه، در بحرین، در عراق و در حقیقت در کشورهای دیگر دارد. این، به تنش‌های بیشتر در خاورمیانه منجر شده است. من ناخرسندی [ایران] از [وضعیت] توافق هسته‌ای را درک می‌کنم، اما این مجوزی برای حمله به کشتی‌ها در تنگه هرمز نیست.»

او در پاسخ به سؤالی در مورد اعزام تفنگداران انگلیسی به خلیج فارس، با بیان اینکه وزیر دفاع انگلیس هفته آینده در این مورد توضیح بیشتری می‌دهد، گفت: «ما در خاورمیانه حضور قابل توجهی داریم که هدف آن حراست از منافع ما در آنجاست... ما در خاورمیانه متحدانی هم داریم و با ایالات متحده همکاری می‌کنیم تا اطمینان یابیم که این منطقه امن است و اطمینان یابیم که تنش‌ها در آنجا کاهش می‌یابد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم ایران نباید به هیچ‌وجه تردیدی داشته باشد که ما در حراست از داشته‌های خود و منافع خود در این منطقه، مصمم هستیم.»

در هفته‌های گذشته دولت انگلیس موضعی هرچه بیشتر همسو یا آمریکا اتخاذ کرده و چندین بار به اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

دو روز پیش «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با حمایت از ادعای آمریکا در مورد دست داشتن ایران در آتش‌سوزی دو نفتکش در دریای عمان، گفت تردید چندانی وجود ندارد که این ارزیابی درست است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اظهارات را «خلاف واقع» خوانده است. مقام‌های وزارت امور خارجه در ملاقات با «راب مکر» سفیر انگلیس در تهران، به «تبعیت کورکورانه و عجولانه» انگلیس از آمریکا و اتخاذ «مواضع غیرقابل قبول و ضدایرانی دولت انگلیس» اعتراض کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)