Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر حاج بیگی بعدازظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان اظهار کرد: ۴۶ سال از بدو تأسیس سازمان انتقال خون می گذرد و این نهاد اکنون به مرز پختگی و بالندگی رسیده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون در کشور نهادینه شده است، افزود: تا پایان خرداد ماه آمار اهدای خون کشور به ۵۰ میلیون نفر از بدو تأسیس تاکنون می رسد که آمار قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج بیگی با اشاره به اینکه انتقال خون کشور موفقیت های بین المللی خوبی کسب کرده، گفت: در سال ۹۲ به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت شناخته شدیم.

مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه کشور ما جزو ۲۰ کشور عضو گروه خونی نادر است، ادامه داد: سال ها است که اهدای خون هیجانی در کشور فراموش شده و اهدای خون مسئولانه نهادینه شده است.

وی تأکید کرد: جزو پنج کشور برتر آسیا بوده و در دنیا سازمان انتقال خون ایران را به عنوان یک سازمان پیشرفته می شناسند.

حاج بیگی افزود: در حال حاضر نظام مراقبت از خون و سلامت خون در ۸۰ درصد مراکز بیمارستانی کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۷۷ میلیون اهدای خون در دنیا صورت می گیرد که دو میلیون و ۱۰۰ هزار مورد آن در ایران اتفاق می افتد.

حاج بیگی با بیان اینکه سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار فرآورده خونی بین مراکز درمانی توزیع می شود، گفت: به خط صفر انتقال بیماری عفونی از خون نزدیک می شویم و از سال ۲۰۰۷ با اهدای خون پولی خداحافظی کرده ایم.

شاخص اهدای خون مستمر گلستان ۶۴.۵ درصد است

وی در خصوص استان گلستان توضیح داد: خون دو هزار و ۹۷۰ تخت بیمارستانی، ۱۳۶ بیمار هموفیلی، ۹۳۴ بیمار دیالیزی و ۴۲۲ تالاسمی مزمن در استان از انتقال خون تأمین می کنند.

حاج بیگی اضافه کرد: در دو ماهه گذشته در گلستان هفت هزار و ۷۲۴ واحد خون اهدا شد و حتی سیل زده ها هم برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی گفت: استان در زمینه اهدای خون در دو ماهه امسال جایگاه ۱۲ کشور را دارد و شاخص اهدای خون مستمر آن هم ۶۴.۵ درصد است که رتبه ۱۱ را داراست.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در سال ۹۷ شاخص اهدای خون مستمر گلستان ۶۴ بود در حالی که میانگین کشوری آن ۵۹ است، اظهار کرد: سهم بانوان هم پنج درصد بوده و رتبه ۱۲ را دارا است.

وی با اشاره به اینکه در گلستان تجهیزات پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس وجود دارد، بیان کرد: شاخص اهدای خون استان به ازای هر هزار نفر ۲۵ است که رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 4642174

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع