Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلی کلیسای انجیلی آشوری شهر تبریز و پایین کشیده شدن صلیب برافراشته بر آن اقدامی مغایر با اصول قانون اساسی است

علی‌اکبر گرجی معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی با اشاره به تعطیلی کلیسای انجیلی آشوری شهر تبریز و پایین کشیده شدن صلیب برافراشته بر آن،‌ اعلام کرد که این اقدام مغایر با اصول قانون اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، علی‌اکبر گرجی ازندریانی با اشاره به خبر دریافتی از هم‌وطنان مسیحی مقیم تبریز، در روز پنجشنبه مورخ 19/ 02/ 1398 کلیسای انجیلی آشوری این شهر مبنی بر تعطیلی این کلیسا و پایین کشیده شدن صلیب برافراشته بر آن خاطرنشان کرد که مشروعیت این اقدام با توجه به اصول قانون اساسی به‏‌ویژه اصول 9، 13، 19، 20، 26، 36 مورد تردید جدی است؛ به‌ویژه با عنایت به اصل 13 قانون اساسی اقلیت‌های دینی شناخته‌ شده در این اصل در انجام مراسم دینی خود آزادند و از این حق بنیادین بهره‌مندند که بر اساس تعلیمات دینی منطبق با آیین خویش عمل کنند؛ لذا چنین دستوری نقض صریح قانون اساسی و حق به رسمیت شناخته‌ شده اقلیت‌ها می‌باشد.

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی با اشاره به منشور حقوق شهروندی و با استناد به ماده 6 این منشور به این مهم پرداختند که دولت می‌بایست همه امکانات خود را برای تأمین شرایط لازم جهت بهره‌مندی شهروندان از محیط مساعد برای رشد اخلاقی و دینی و تعالی معنوی به کار گیرد و با نابردباری و افراط گری و ترویج تنفر و بی‌اعتمادی در جامعه مبارزه کند و نیز با توجه ماده 10 منشور و ممنوعیت توهین و تحقیر نسبت به قومیت‌ها و پیروان ادیان و مذاهب، چنین اقدامی غیرقانونی و خلاف اصول منشور حقوق شهروندی است. ازاین‌رو مقتضی است که استاندار آذربایجان شرقی اقداماتی را از جزئیات امر اعم از زمینه‏‌ها و علل تعطیلی کلیسا و مرجع اقدام کننده، در راستای احترام به ادیان رسمی شناخته‌شده در قانون اساسی و حقوق بنیادین شهروندی به عمل‌ آورند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد:با عنایت به درخواست شهرداری محترم منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تاسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تاسیسات موجود می‌باشد.

لذا ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران به اطلاع می رساند آب مناطق مذکور از ساعت ۸ صبح مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ لغایت ۲۰ شب با افت فشار و احتمالا" قطعی مواجه خواهد شد. خواهشمند است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری همکاری لازم را با این شرکت معمول فرمایند.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است