Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:33:51 GMT

دروس دینی و قرآنی باید کارآمد شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۰۹۱

دروس دینی و قرآنی باید کارآمد شوند

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه دورس دینی و قرآنی باید کارآمد شوند گفت: قواره ای که در حال حاضر حاکم است جامع و پاسخگوی نیازهای ما نیست.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «ذوعلم» در نشست خبری امروز گفت: باید در تابستان هم امر تعلیم و تربیت دنبال شود.آموزش و پرورش نمی تواند این امر را در تابستان امررها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید برنامه ای برای دانش آموزان داشته باشد.

 

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برنامه های تابستانی ضمن نشاط آوری ارتقا بخش تربیتی هم باشد.

 

وی با بیان اینکه دورس دینی و قرآنی باید کارآمد شوند گفت: قواره ای که در حال حاضر حاکم است جامع و پاسخگوی نیازهای ما نیست.

 

حجت السلام ذوعلم تصریح کرد: اگر در مدرسه ای دانش آموز به اجبار مدیر، نماز بخواند دیگر نمی توان اسمش را تربیت اسلامی گذاشت.

 

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی ادامه داد: برخی از الگوهای تربیتی کشورهای به ظاهر پیشرفته را واقعا پیشرفته نمی دانیم و کارپذیری و منفعل تربیت کردن دانش آموزان، تربیت مطلوبی نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اجحاف و کم توجهی که از سوی دستگاه ها و نهاد ها به آموزش و پرورش می شود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اجحاف و کم توجهی به دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد. مقام معظم رهبری هرساله روی نقاط ضعف و قوت این دستگاه بدرستی دست می‌گذارند و تاکیداتی دارند.

 

حجت الاسلام ذوعلم درباره برخی اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه اکثر جامعه فرهنگیان از کناره گیری آقای بطحایی راضی نبودند گفت: این کناره گیری برای کشور هزینه ایجاد کرد و باعث شد حرکت به سمت برخی شعارهای خوب متوقف شود.

 

وی ادامه داد:معتقدم باید یک وزیر 10 سال در آموزش و پرورش بماند تا بتواند برنامه هایش را اجرا کند.

 

وی تصریح کرد:در چند دوره قبل وزرای آموزش و پرورش به طور میانگین عمر دوساله داشته اند. بسیاری مدیران و کارشناسان استان ها در تماس با بنده از کناره گیری آقای بطحایی ابراز رضایت نداشتند که این امر متفاوت از میزان رضایت از عملکرد وی بود ه اسن که طبعتا نقدهایی هم وجود دارد.

 

وی درباره برنامه مدرسه زندگی گفت: برخی از مدارس ما از بعد اخلاقی، آزاد اندیشی، علمی، عقلانیت دارای آسیب ها و ضعف هایی است. مدل و سازو کارهایی باید ایجاد شود تا مدرسه محلی برای تمرین مهارت های زندگی باشد.

 

حجت الاسلام ذوعلم بیان کرد: برای تامین محتوا و روشهای انتقال اگر تشکیلات مردمی در بدنه آموزش و پرورش داشته باشیم که به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کمک کند ضرورت ایجاد دارد. باید ابعاد مختلف بحث شود. باید مصالح آموزش و پرورش همه جانبه را مورد مطالعه قرار گیرد. با کلیت نظام معلمی مخالف نیستم.

 

وی افزود: در زندگی اجتماعی اختلاف و تفاوت نظر وجود دارد. در یک خانواده هم اختلاف نظر وجود دارد. تببین گفتگو، برادری و رفاقت و زمینه آزاد اندیشی باید به یک وحدت بی انجامد. در جامعه بسترها فراهم شود که آزاد اندیشی و نقد آزاد به تدریج به انسجام گفتمان عمیقتری منتهی شود. این انسجام به حد کافی تقویت نشده است. اگر نظرها به جبهه بندی بینجامد مضر می شود و اگر خودخواهی فردی و سیاسی هم وارد شود‌ مضر است.

 

مشکلی در جامعه وجود دارد دیواری کوتاهتر از اموزش و پرورش پیدا نمی کنند‌. نهاد مدرسه مقتدر و توانمند باشد، اشکالات در خیلی از ساحت ها حل می شود اماتعلیم و تربیت زمینه ساز است. آموزش و پرورش بار خیلی از نهاد ها را بر دوش می کشد. باید به دنبال این باشیم که هویت افراد جامعه و خروج از تک ساحتی در برنامه ها تقویت کنیم.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان اردبیل دهه کرامت استان بوشهر جشن های دهه کرامت شیراز غنی سازی اوقات فراغت کتاب های درسی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور "معلم" می‌شوند

به گزارش تسنیم، دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود براساس این طرح که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها  از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه فعلا در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است