Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه‌ بیش از ۵۰ نامه عاشقانه «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای کانادایی به ارزش ۸۷۶ هزار دلار در حراجی «کریستیز» فروخته شد.

نامه‌های عاشقانه لئونارد کوهن که خطاب به «ماریان آیلن» نوشته شده بود و از طرف خانواده آیلن به حراج گذاشته شد با رقمی پنج برابر رقم تعیین شده و به مبلغ ۸۷۶هزاردلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه اصلی کوهن که دسامبر ۱۹۶۰ نوشته شد، به قیمت ۵۶هزار و ۲۵۰دلار فروخته شد، درحالی‌که قیمت اولیه آن ۱۰هزار دلار ارزیابی شده بود. همچنین نامه‌ای که کوهن در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان «مشهورم اما خالی» نوشت، به ارزش ۳۵ هزار دلار به فروش رفت.

ماریان آیلن فردی بود که باعث پیشرفت کوهن در آهنگسازی شد. کوهن و آیلن که دختری متولد نروژ بود، در سال۱۹۶۰ با هم آشنا شدند. این دختر، الهام‌بخش چند آهنگ معروف کوهن از جمله «پرنده روی سیم» و «هی، هیچ راهی برای گفتن خداحافظی نیست» بود.

آیلن ژوئیه ۲۰۱۶ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ابتلاء به سرطان خون درگذشت. کوهن نیز که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد و در نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۸۲سالگی از دنیا رفت.

بخت اصلی در این حراجی پنج روزه، مربوط به یک زنگ برنزی ایتالیایی بود که قدمت آن به قرن پانزده یا شانزده بازمی گشت. کوهن و آیلن زمانی این زنگ را در منزل مشترکشان آویخته بودند. این زنگ به مبلغ ۸۱هزار و ۲۵۰دلار فروخته شد، در حالی که قبل از حراج ۱۲هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود.

لئونارد کوهن ، زادهٔ ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ – مرگ ۷ نوامبر ۲۰۱۶)شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای یهودی‌تبار کانادایی بود. شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی او بود.کوهن اولین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال ۱۹۶۳ به کتاب فروشی‌ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا، روابط میان فردی و جنسی است. او سال‌هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.

کوهن در ۱۰ مارس ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد. وی در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت و مرگ وی ۱۰ نوامبر اعلام شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسؤول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آئین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6096589

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • نامه ۱۰ انجمن بزرگ تولیدی به رهبر انقلاب
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • مدیرعامل هوادار: امتیاز تیم ما فروخته نمی‌شود
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند