Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل کشور که با حضور استاندار ظهر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: موضوع پدافند غیرعامل از مسائل اجتناب ناپدیر است و خیلی کشورها مصونیت های زیادی در زیرساخت ها ایجاد کرده اند اما در کشور ایران کمی دیرتر وارد این حوزه شدیم که باید  به سرعت عقب ماندگی ها جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برخی تاسیسات و زیرساخت ها قبل از انقلاب ایجاد شده که مسائل پدافندی در آن رعایت نشده اما در یک دهه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و رویکرد مسئولان جدی تر شده است.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور یادآورشد: آمایش و جانمایی و تامین تجهیزات نرم افراری و سخت افزاری در حوزه پدافند غیر عامل اهمیت زیادی دارد و اگر به آن توجه کنیم بخش زیادی از تهدید انرژی و برق برطرف می شود و مصون سازی صورت می گیرد که در این راستا با تلاشی که در سطح سازمان صورت می گیرد تهدیدات را شناسایی کرده ایم تا برای رفع آن اقدام کنیم.

کارشناس امور پدافندغیر عامل کشور تصریح کرد: در حوزه سایبری می بایست از سیستم عمل های بومی و محلی به دور از بستر اینترنت استفاده کنیم تا تهدید نشویم و آسیب نبینیم.

وی بیان کرد: یکی از موارد استفاده دشمن از شبکه های اجتماعی برای شایعه سازی و تخریب شخصیت های نظام است که در این بخش نیز باید مراقبت های لازم صورت گیرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهارداشت: دشمنان با فشار اقتصادی، سیاسی، عملیات روانی و اجتماعی در صدد مقابله با ایران اسلامی برآمده اند اما با وحدت و انسجام داخلی می توان این نقشه ها را خنثی کرد.

وی گفت: در برجام مسئولان کشور تلاش کردند تا از حقوق کشور صیانت شود و به همه تعهدات عمل کردند اما با گذشت دو سال عملاً اقدامی از سوی طرف دیگر صورت نگرفت ولی آمریکا دنبال تعامل معمولی هم نبود و یک گام برنداشتند فقط فروش چند هواپیما و گشایش محدود مالی هیچ دردی را درمان نکرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآورشد: وقتی دشمنان سال قبل هم از برجام خارج شدند فکر کردند می توانند امتیاز بیشتری بگیرند ولی ما صبر کردیم تا اردیبهشت ماه امسال که اعلام شد در هر دو ماه یک گام به خروج از برجام نزدیک خواهیم شد.

وی اظهارداشت: گذشت زمان قبلاً به نفع دشمن بود تا فشارها بر کشور بیشتر شود و هر گاه با یک شرایط جدید روبرو بودیم، فشار سیاسی و فشار اقتصادی بیشتر می شد تا با ایجاد موانع در مسیر فروش نفت موجب تشدید فشار به مردم شوند تا ما را تسلیم کنند اما با تدبیر انجام شده هر دو ماه دو اقدام صورت خواهد گرفت تا به خواسته های خود برسیم.

معاون سازمان پدافندغیر عامل کشور اضافه کرد: وقتی دشمنان دیده اند شرایط تغییر کرده و شاید تا یک سال آینده ایران با طور کامل از برجام خارج شود عده ای را واسطه و گسیل کردند و نشان دادند برداشت از آینده مثبت نیست و نگران شده اند.

وی گفت: جمهوری اسلامی به دستور رهبری یک سری اقدامات آمادگی از خود نشان داد و دشمن متوجه شد و پیغام داد دنبال جنگ نیستیم اما باید دانست امروز امریکا قادر به جنگ با ایران نیست و شرایط یک حمله نظامی علیه ما را ندارد اما بشدت مراقب هستیم تا غافلگیر نشویم.

کارشناس پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با همه تهدیدات سخت و نرم به لطف پروردگار کشور به نقطه ای رسیده که دشمن ناامید و مستاصل شده و نتوانسته سناریوهای خود را در ایران پیاده کند.

وی بیان کرد: وقتی رهبری حتی نامه ترامپ را نگرفتند نشانه قوت جمهوری اسلامی است و به لطف الهی امروز ایران در شرایط دفاعی و نظامی بسیار مطلوبی است که قادر است اگر دشمنان به ما آسیب بزنند به شدت به آنها آسیب وارد کند و مطمئن باشید دشمن هرگز شرایط پذیرش هیچ صدمه ای را ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت حقوق شبکه های اجتماعی فضای مجازی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا