Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از احکام مربوط به بانوان حکم پوشش موضع پا در برابر نامحرم و هنگام نماز است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا پوشاندن پا از نگاه نامحرم برای خانم‌ها واجب است یا خیر؟ می‌فرمایند: «خانم‌ها در مقابل نامحرم باید پا‌ها را بپوشانند؛ تنها دو موضع برای پوشش خانم‌ها در حضور نامحرم استثنا شده است: «گردی صورت» و «دست‌ها تا مچ» البته به شرط اینکه آرایش و زیوری که جلب توجه کند و چشمگیر باشد نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

».

بیشتربخوانید: آیا مقابله با حجاب از زمان رضاشاه آغاز شد؟

اما درباره حکم پوشش پا برای خانم‌ها در هنگام نماز در صورت عدم حضور نامحرم اشاره داشتند: «در نماز سه موضع استثناء شده که پوشاندن آن واجب نیست؛ «گردی صورت» به مقداری که در وضو شسته می‌شود، «دست‌ها تا مچ» و «پا‌ها تا مچ» به شرط اینکه نامحرمی نباشد». آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این باره همین نظر را دارند. این در حالی است که بعضی از افراد پوشش هنگام نماز و پوشش در مقابل نامحرم را اشتباه می‌گیرند، هنگام نماز، پوشاندن پا تا مچ واجب نیست که ارتباطی با پوشش در مقابل نامحرم ندارد.

بیشتر بخوانید
۴ رفتاری که غرب برای زدودن حجاب انجام داد

روح‌افزا: برنامه‌های سیما روابط بی‌ضابطه دختر و پسر را ترویج می‌دهند/ زالی: فلسفه حجاب عدم افتادن در ورطه گناه نیست

همچنین رهبر معظم انقلاب درباره حکم استفاده از جوراب سفید یا رنگی در مقابل نامحرم، آن را مشروط به عدم نازک بودن آن کرده و فرمودند: «استفاده از جوراب سفید و یا رنگی، به این شرط که نازک نباشد، در مقابل نامحرم جایز است» و در ادامه اشاره داشتند: «ولی مناسب است از پوششی که باعث جلب توجه نامحرم می‌شود استفاده نفرمایید.»

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

آیا پوشاندن تمام پا مقابل نامحرم و هنگام نماز برای بانوان واجب است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها تفسیر قرآن احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از مالکان خودرو‌ها از کارت سوخت شخصی استفاده می کنند گفت: برای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، خودرو‌های بنزین سوز وخودرو‌های نفت گازسوز باید از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
سالار خشایی افزود: همه جایگاه‌های استان مجهز به کارت سوخت اضطراری هستند، اما این خدمات به افرادی که به تازگی خودرو خریداری کرده اند، یا کارت آن‌ها به هردلیلی مفقود شده است، ارائه می‌شود.
وی از مردم خواست از طریق شماره ۰۹۶۲۷  روند صدور کارت سوخت خود را پیگیری کنند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین
  • ورود شخصيت جديد «غرغر» به باغ شادونه
  • ورود «غرغر خان» به باغ شادونه
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • 7 نکته که در شروع مذاکره باید رعایت کنیم
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • چراغ دریایی
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار + فیلم