Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ طولابی روز یکشنبه در این گفت وگو ضمن  ارزیابی خود از جایگاه رشته ورزشی بیلیارد درسطح  استان ،اظهار کرد: ورزش بیلیارد در استان نسبت به سالهای قبل پیشرفت بسیار خوبی داشته است .

او بحث  آموزش را از ضعف های  ورزش بیلیارد در استان طی سالهای دور  عنوان کرد و افزود: با برنامه های آموزشی  که سالانه به وسیله کلاس های مربی گری و داوری در این مدت  سه ساله برگزار کرده ایم توانستیم این ضعف بزرگ راتاحدودی برطرف کنیم به طوریکه  قبلا  یک داور رسمی دربیلیارد  استان  وجودداشت  ولی خوشبختانه در حال حاضر بالای 20 داور رسمی در بیلیارد استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طولابی با تاکید برلزوم استعدادیابی در این ورزش ،تصریح کرد: در بخش استعداد یابی هم برنامه های خوبی توسط کارشناسان هیئت در حال انجام است وهمچنان مثل سالهای گذشته  با هماهنگی آموزش وپروش در سطح مدارس حضور پیدا می کنیم وبا ارائه توضیحات لازم در خصوص ورزش بیلیارد به صورت  تئوری وارائه آدرس  باشگاه ها برای تمرین علاقه مندان افراد مستعد را جذب  هیئت می کنیم.

 رییس هیئت بیلیارد  لرستان با بیان اینکه  درحال حاضر بیشترین توجه خودرا بر روی استعدادیابی متمرکز کرده ایم ،خاطرنشان کرد: البته شاخص های دیگر  را نیز مد نظرقرارداده ایم ولیکن بخش اصلی اهداف واستراتژی ما  در حوزه استعداد یابی و بر کشف بازیکنان زیر 15 سال بیلیارد متمرکز است  .

طولابی از افتتاح خانه بیلیارد لرستان در سال جاری خبرداد و گفت:  آمادگی خود را برای افتتاح خانه بیلیارد استان به اداره کل ورزش وجوانان اعلام کرده ایم ومنتظر پاسخ آنها برای اعلام روز افتتاح هستیم .

او با بیان اینکه از رییس فدراسیون بیلیارد برای مراسم افتتاح دعوت خواهیم کرد ،یادآورشد: محیط خانه بیلیارد استان  توسط اداره کل تهیه شده است  و علاوه براینکه سه میز رایگان توسط رییس فدراسیون به ما  اهدا شده  حدود 22 میلیون تومان را با کمک اداره ورزش نیز صرف تجهیز آن کرده ایم.

طولابی با بیان اینکه سطح تجهیزات هیئت استان  متوسط است وجوابگوی نیازهای ما نیست ،عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز  تجهیزات بیلیارد گران شده و فراهم کردن آن توسط هیئت مشکل است.

 او از فعالیت  15 باشگاه خصوصی بیلیارد در سطح استان خبرداد و  گفت: میزان  استقبال از باشگاه های خصوصی در استان خوب است و برای تمرین بیلیاردبازان با باشگاه های خصوصی وارد رایزنی شده ایم .

طولابی با اشاره به وضعیت لیگ بیلیارد در استان نیز افزود: هر سه ماه یکبار رنکینگ بیلیارد بین خانمها وآقایان  برگزار می شود  واگرچه قبلا چنین رویه ایی وجود نداشته است ولی این برنامه را هرساله برای پیشرفت بیلیارد استان برگزار می کنیم.

 او ادامه داد:برای توسعه لیگ در استان  تمرکز را  از روی خرم آباد برداشته ایم ودر حال حاضر میزبانی لیگ بین تمام شهرستانها تقسیم شده است .

رییس هیئت بیلیارد لرستان از فعالیت این ورزش در شهرستانهای خرم آباد ، چگنی،  بروجرد، الشتر ،پلدختر ازنا ،الیگودرز، کوهدشت  و دورود خبرداد و بیان کرد: این هیئت دارای 450  ورزشکار سازمان یافته در سطح استان است.

طولابی پیشرفت بیلیارد بانوان را در استان مثبت ارزیابی کرد و یادآورشد: در گذشته فقط   سه نفراز بانوان در این ورزش  فعالیت داشته اند ولی در حال حاضر 30 بانوی بیلیاردباز در خرم آباد فعالیت دارند همچنین طی این سه سال 30 نفر از بانوان بروجردی  در این ورزش به طور مرتب مشغول به فعالیت هستند .

او با بیان اینکه شاهد رشد خوبی دربیلیاردبروجرد هستیم  ،ادامه داد: بروجرد در یک سال گذشته رقیب سرسختی برای خرم آباد شده است و درکنار هم درحال رقابتند .

طولابی با بیان اینکه با توجه به این پیشرفت  مطمئنا بانوان لرستانی حرفهای زیادی در بیلیارد برای گفتن دارند ،خاطر نشان کرد: بانوان لرستانی در زمینه  داوری پیشرفت بسیارخوبی داشته اند ومسابقات  رده بندی و فینال رقابت های  کشوری خانم ها وآقایان را اکثر بانوان لرستانی قضاوت می کنند .

او با اشاره به وجود قهرمانان لرستانی بیلیارد در سطح کشور با بیان اینکه  ما با سه سال سابقه فعالیت جدی وامکانات محدود   با استانهایی با بیش از یک دهه فعالیت و سطح  امکانات وتجهیزات بالا درحال رقابت هستیم، گفت:  در بخش بانوان سارا بهاروند یک طلا  ،دونقره ودو برنز کسب کرده است  و اولین دخترلرستانی در ورزش  بیلیارد محسوب می شود که  مدال طلا را کسب کرده ودر حال حاضر در مسابقات جهانی زنان  در کشور تایلند حضور دارد  در بخش آقایان نیز امین سنجایی که عضو تیم ملی امید بوده  وچند  دوره موفق به کسب مقام  قهرمانی ونایب قهرمانی کشور شده است .

 رییس هیئت بیلیارد لرستان رشته  بیلیارد را در استان ورزشی نوپا  دانست  و اضافه کرد:باتوجه به تغییر رویکرد هیئت استان در سه ساله اخیر  این ورزش در لرستان درحال نفوذ ونها دینه شدن است ولی برای معرفی هر چه بیشتر نیازمند  مانور تبلیغاتی بیشتری توسط رسانه ها هستیم   تا  خانواده ها با این ورزش آشنایی  کاملتری  پیدا کنند .

رضا طولابی در خصوص اهمیت توجه به ورزش بیلیارد  ،تاکید  کرد: بیلیارد  ورزشی دانشگاهی و فکری است که روح وجسم را درگیر می کند و مانند شطرنج احتیاج به تفکر دارد وباتوجه به تاثیرگذاری آن برزندگی خلاقیت را تحریک کرده و به تصمیم گیری افراد عمق می دهد همچنین این ورزش برخلاف تصور عوام متعلق به افراد ثروتمند نیست و اگرچه اینگونه تصور می شود  چون روی میز انجام می گیرد  دوندگی وفعالیت فیزیکی در آن وجود ندارد ولی در هر پارت پیاده روی زیادی در آن صورت می گیردکه روی جسم تاثیرگذار است.

 

گفت وگو: رضا جودکی نژاد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش برنامه های آموزشی خلاقیت زنان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است

نواک جوکوویچ و تام بریدی آینده ستاره انگلیسی رئال مادرید را بسیار روشن می‌دانند.

طرفداری | تام بریدی و نواک جوکوویچ تحت تاثیر ستاره در حال ظهور دنیای فوتبال، جود بلینگام قرار گرفته است.

تام بریدی، ستاره افسانه‌ای لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، از تماشای عملکرد جود بلینگام در ترکیب رئال مادرید به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. بلینگام به یکی از ارکان اصلی رئال مادرید و تیم ملی انگلیس تبدیل شده و بریدی شاهد عملکرد عالی او در ال‌کلاسیکو مقابل بارسلونا بود، جایی که ستاره جوان انگلیسی با گل پیروزی‌بخش خود نقشی کلیدی در پیروزی رئال مادرید ایفا کرد. تام بریدی در گفتگو با ESPN در مورد استعداد و توانایی‌های بلینگام گفته است.

زمانی که او از دورتموند به رئال مادرید آمد، با هم صحبت کردیم. من واقعاً از بلوغ، پختگی و استعداد او بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و شگفت‌زده شده‌ام، هرچند که البته همه این را می‌بینند. جود به خاطر چیزی که در ذهنش و چیزی که واقعاً روی آن تمرکز دارد، آینده درخشانی در پیش‌رو دارد.

بریدی تنها چهره ورزشی مشهوری نیست که از بلینگام تمجید می‌کند. نواک جوکوویچ، ستاره تنیس جهان که رکورد بیشترین عناوین گرند اسلم در تاریخ تنیس مردان را به خود اختصاص داده است، در مراسم جوایز لوریوس در دنیای ورزش گفت:

آنچه مرا تحت تاثیر قرار داد این بود که او همیشه در تلاش بود تا این حرکات را انجام دهد و توپ‌های مناسبی به او نمی‌رسید و کمی ناامید می‌شد، اما بعد منتظر فرصت مناسب می‌ماند. او جدی، حرفه‌ای، متعهد، صبور بود و ایمان داشت که فرصت مناسب درنهایت فرا می‌رسد. در زمان مناسب هم این موقعیت فرا رسید و او سرنوشت بازی را تعیین کرد. جود فقط 20 سال دارد، پس این ویژگی یک قهرمان بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد  

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود چون همه پیشرفت کردند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است