Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@19:31:05 GMT

محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۶۷۷

محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شوند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به منظور عضوگیری از میان تولیدکنندگان محصولات سالم یعنی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سالم فرآوری شده، سامانه سالم کلاب را راه‌اندازی می کند.

تولیدکنندگان محصولات سالم با عضویت در سامانه فوق و ثبت اطلاعات خود، موفق به عضویت در شبکه شمس و استفاده از امکانات آن خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین طریق ستاد شمس توانسته است بیش از 200 عضو حقیقی و حقوقی در زنجیره تولید تا مصرف را گرد هم آورد و بیش از 10 هزار مخاطب در حوزه مصرف محصولات سالم گواهی شده را شناسایی و سازماندهی کند.

طرح شمس یا شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای این مدل ردیابی، به هر شخص یا شرکت، یک پیش‏شماره شرکتی از GS1 کشور ارائه می کند. این شماره در بانک اطلاعاتی مرکزی ثبت می‏ شود. بدین ترتیب، همه مکانها دارای شناسه شده و تمایز بین آنها کاملا شفاف و بدون ابهام برای مصرف کننده وبرای همه کنشگران خواهد شد.

شبکه محصول سالم (طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

169 / 159 کشاورزی زیست فناوری تامین محصولات تولیدکننده بانک اطلاعات مرکزی توانمندسازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کشاورزی زیست فناوری تامین محصولات تولیدکننده بانک اطلاعات مرکزی توانمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز بدون رعایت قوانین، مقررات و مجوزهای لازم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ساخت و ساز در مناطق ممنوعه یعنی اراضی کشاورزی، تخطی از مقررات قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری است و موجب ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای تأمین امنیت غذایی است.

مشایخی با تاکید بر جلوگیری از گرایش افراد به تغییر کاربری اراضی زراعی از طریق اطلاع رسانی‌های سودمند و هدفمند افزود: در جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای بدون مجوز باید اطلاع رسانی‌هایی با هدف آگاهی سازی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همراه بودن مردم با واحدهای گشت در جهت شناسایی و گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز کمک مؤثری در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه شناسایی و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.

کد خبر 6087500

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!