Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت در نشست غیرعلنی مجلس پاسخ قانع‌کننده‌ای برای نمایندگان نداشت، گفت: وزیر صنعت عنوان کرد که من تولید خودرو را به دو برابر رساندم و تلاش می‌کنم این تولید افزایش هم پیدا کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه نمایندگان در دو محور مطالب خود را مطرح کردند که یکی در رابطه با بحث تأمین کالای اساسی و دیگری در رابطه با موضوع خودرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود : نمایندگان در ارتباط با نظام توزیع کالای اساسی که صد درصد آن در کنترل و اختیار وزارت صنعت است عنوان کرد ند که این وضعیت نظام توزیع کالای اساسی نمی‌تواند قابل قبول باشد و با گذشت سه ماه از سال ما در حوزه تأمین کالای اساسی و کنترل قیمت‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه عنوان شد که بخش قابل توجهی از سرمایه‌های کشور صرف ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی شده که بخش قابل توجهی از این واحد‌های صنعتی از مدار فعالیت خارج شده که این اتلاف منابع ملی محسوب می‌شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: بخش دوم صحبت‌های نمایندگان در رابطه با بحث خودرو و در رابطه با بی‌سروسامانی که در رابطه با خودرو‌های ثبت‌نام‌شده توسط مردم و افزایش سرسام‌آور خودرو بود و این مسئله مورد اعتراض نمایندگان واقع شد.

وی افزود : انتظار نمایندگان این بود که وزیر صنعت در این جلسه در رابطه با سهم ۴۰ درصدی تولید از تسهیلات بانکی پاسخگو باشد، اما وزیر صنعت عنوان کرد که مشکل اصلی من در بحث تولید فقدان تسهیلات و سرمایه در گردش است و این در حالی است که مصوبه قانونی مجلس این است که سهم تسهیلات صنعت و معدن از منابع بانکی ۴۰ درصد باشد و این امر که وزیر می‌گوید سرمایه در گردش و تسهیلاتی ندارد قابل پذیرش نیست و وزیر باید برود مشکل خود را با دولت حل کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رحمانی در گزارش خود به نمایندگان در این جلسه عنوان کرد که من تولید خودرو را به دو برابر رساندم و بخش قابل توجهی از سفارشات مردم و تعهدات مربوط به کارخانجات خودروسازی را تلاش کردم به حداقل برسانم و تلاش من برای افزایش تولید هم‌چنان ادامه دارد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: وزیر صنعت در رابطه با تأمین کالای اساسی نتوانست مطلبی را ارائه کند و این موضوع بخش مسکوت‌مانده گزارش آقای وزیر بود.

وی افزود : ما انتظار داشتیم تا وزیر با پاسخ‌های قاطع و قانع‌کننده در مجلس حاضر شود و لازم بود که در نشست رئیس یا نماینده بانک مرکزی و اتاق بازرگانی نیز حضور پیدا می‌کردند تا بتوان مسائل را بهتر بررسی کرد و به همین خاطر بخشی از بحث ناقص ماند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار این بود که وزیر پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای نمایندگان در جلسه امروز داشته باشد که توضیحات قابل قبولی نبود.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: این گونه در بحث تأمین کالای اساسی این‌گونه به نظر می‌رسد که کار در دولت بلاتکلیف است. این موضوع خارج از اختیار وزیر صنعت است و دولت است که باید تصمیم بگیرد که ۱۴ میلیارد دلار تخصیص‌یافته به کالا‌های اساسی به مردم بازگرداند و یا یک نظام کوپنی را برای این منظور طراحی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توضیحات وزیر صنعت تامین کالای اساسی کنترل قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم