Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@21:25:02 GMT

راه اندازي سامانه کنترل سگ‌هاي بدون صاحب در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۷۹۲

راه اندازي سامانه کنترل سگ‌هاي بدون صاحب در تهران

مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران از راه اندازي سامانه کنترل سگ‌هاي بدون صاحب در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومي شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر،  «حميد رضا تحصيلي» در حاشيه بازديد از مرکز نگهداري موقت سگ‌هاي بدون صاحب در محدوده آرادکوه و در جمع خبرنگاران گفت:  شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران طرحي را در ارتباط با جمع‌آوري و ساماندهي سگ هاي بدون‌صاحب در پايتخت آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: از دي ماه سال 1392 جمع‌آوري سگ هاي پرسه زن  در دستور کار شرکت ساماندهي قرار گرفته است؛ اما در ماه هاي اخير و با توجه به گزارشاتي مبني بر افزايش سگ ها در برخي از مناطق حاشيه اي شهر،  شرکت صنايع و مشاغل شهرداري  فعاليت خود را در اين حوزه افزايش داده است. بر همين اساس سگ هاي  بي‌صاحب از سطح شهر و حريم پايتخت جمع‌آوري و به اين مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است، منتقل مي‌شوند. اين سگ ها بعد از زنده گيري و انتقال به نقاهتگاه وارد فرايند اقدامات کلينيکي و دامپزشکي مي شوند.  


در مرحله ي بعد عقيم سازي، واکسيناسيون، نصب ميکروچيپ، پلاک گوش و قلاده در دستور کار نقاهتگاه قرار دارد.  


تحصيلي افزود: در مرحله ي بعد سگ ها را در بوستان هايي مثل سرخه حصار، چيتگر و ياس رها سازي مي کنيم و يا به دوست داران و حاميان حيوانات تحويل مي دهيم. هم چنين سگ هايي که کاربري سگ نگهبان را دارند در اختيار افرادي که نياز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده مي‌شوند.


وي هم چنين از راه‌اندازي سامانه‌اي براي ثبت‌نام سگ هاي نگهبان خبر داد و گفت: به‌زودي اين سامانه راه‌اندازي مي‌شود و افراد مي‌توانند با مراجعه به سايت و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگ هاي نگهبان بدون پرداخت هيچ گونه هزينه اي کنند.


تحصيلي گفت: در حال حاضر 217 قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبي شده‌اند که به‌زودي در سطح بوستان هاي  اشاره‌شده رهاسازي مي‌شوند.


وي با تاکيد بر اين که در فرآيند گرفتن سگ هاي بدون ‌صاحب  از داروي بي‌هوشي استفاده مي‌شود، گفت: بر‌خلاف ادعاي برخي مدعيان حمايت از حيوانات و حامي نمايان، به هيچ عنوان اين سگ ها کشته نمي‌شوند. در حال حاضر تعدادي از حاميان حيوانات نيز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداري سگ‌هاي بدون صاحب به فرآيند پلاک‌کوبي و هم چنين قرنطينه آن ها نظارت مي‌کنند.


تحصيلي افزود: متأسفانه برخي از افراد سودجو اقدام به استفاده از اين حيوان باوفا کرده و در اين رابطه پول‌سازي مي‌کنند و اين در حالي است که حيواناتي که در اختيار اين افراد است به هيچ عنوان پلاک‌کوبي نشده‌اند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل خبرگزاری شبستان آمریکا مقاومت استان بوشهر آرادکوه سگ شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست