Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@18:41:46 GMT

جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۹۹۲۸

جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست

قنبرعلی بهارستانی، جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، به یاران شهیدش پیوست. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قنبر علی بهارستانی، آزاده و جانباز 70درصد دفاع مقدس، امروز یکشنبه 26 خرداد ماه 98، به خیل یاران شهیدش پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزاده سرافراز که لقب جوانترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن 11سالگی و درمهرماه سال 59، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت درمی‌آید و به اردوگاه موصل منتقل می‌شود. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه می‌شود و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل می‌شود.

روایت ابر فیاض آزادگان و 572 شهید اسارت/ مرحوم ابوترابی دشمنان را وادار به تعظیم کرد

چهارسال بعد، در بهمن ماه سال 63 به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد می‌شود و پس از بازگشت به میهن متوجه می‌شود که دو برادر دیگرش نیز در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. قنبرعلی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی می‌کند و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه می‌شود. پس از شش ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خور عبدالله به شدت مجروح شده و جانباز می‌شود. این آزاده سرافراز روز 26 خرداد 98 به خیل یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این آزاده سرافراز فردا از ساعت 9 الی 11 در شهرستان داران استان اصفهان برگزار شده و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس آزادگان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس آزادگان شهدای دفاع مقدس آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • مادر شهیدان «جوینی» به فرزندان شهیدش پیوست
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد