Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@05:06:02 GMT

راه‌کارهایی برای افزایش مخاطب در مسابقات قرآن

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۴۵۷

راه‌کارهایی برای افزایش مخاطب در مسابقات قرآن

مائده ادیب‌زاده، داور حسن حفظ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در مورد این مسابقات گفت: سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات امسال هم همانند سال قبل در رشته حفظ بسیار خوب و بالا بود و شاهد حضور حافظانی بودیم که قوت حفظ بالایی داشتند و باید از این به بعد بیشتر آنان را به تقویت تجوید و صوت و لحن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سوق دهیم.

وی با تأکید بر لزوم حضور فعالتر فعالان قرآنی در جریان‌سازی اجتماعی و سیاسی در کشور به نفع نظام و انقلاب تصریح کرد: ما کسانی مانند حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم را در عرصه سیاسی و مجلس خبرگان داریم و باید او را الگو قرار دهیم.

ادیب‌زاده با اشاره به راهکارهای مردمی‌تر کردن فضای قرآنی با بیان اینکه توسعه همین مسابقات یکی از راه‌ها است بیان کرد: برخی شرکت کنندگان تصور می‌کنند که برگزیدگان مسابقات از پیش مشخص هستند چون توانمندی آنان را می‌شناسند و همین مسئله سبب عقب‌نشینی آنان می‌شود؛ نظر بنده این است که تغییراتی در مسابقات ایجاد کنیم.

وی افزود: از جمله اینکه نفرات ممتاز در حسن حفظ، ممتاز در صوت و لحن و وقف و ابتداء و ... را به صورت جداگانه معرفی کنیم و جایزه بدهیم تا افراد نومید نشوند؛ این دسته بندی به نظرم خوب است ضمن اینکه دسته‌بندی افراد به گروه های عالی و ممتاز و ... هم از کارهای خوبی بوده که انجام شده است.

 این داور مسابقات قرآن تصریح کرد: ثبت نامی‌های این دوره بسیار زیاد بودند به حدی که ما برنامه‌ریزی کردیم تا سطور کمتری از حافظان بپرسیم ولی متاسفانه تعدادی از ثبت نام شونده‌ها حضور نیافتند.

وی همچنین از نظم و نحوه اجرای مسابقات را خوب توصیف و از مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد.

یادآور می‌شود چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی و با حضور ۵۰۰ نفر برگزار شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم مسابقات قرآن اوقاف قم امامزاده ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آقایان حسینی از آذربایجان غربی، علی پور از آذربایجان شرقی، ذوالفقاری از مرکزی و روحی زاده مازندران در این دوره از مسابقات حضور دارند که در پایان یک نفر به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی طلا و جواهر سازی فرانسه که در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت.

از آذربایجان غربی در بیست و یکمین دوره مسابقات استانی طلا و جواهرسازی ۱۴ شرکت کننده  از بین ۲۰۳ شرکت کننده در این مسابقات مهارتی راهی مرحله کشوری شدند که ۳ مدال و دو دیپلم افتخار سهم استان از مسابقات کشوری بود.

سرعت دقت و روحیه با تمرکز لازم در طراحی یک جواهر در یک طرح سه بعدی معیار مهم انتخاب فرد برتر برای حضور در مسابقات جهانی است.

در دور گذشته مسابقات جهانی این رشته ایران در مسابقات ژنو سوئیس درسال ۲۰۲۲ توانست در چهل و ششمین دوره مسابقات رتبه نخست راازآن خود کرده و با کسب مدال طلای این دوره از مسابقات توسژ، خانم جلیلی قهرمان جهان شود.

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی