Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:26:25 GMT

تجلیل از ۱۰۰ حافظ کل قرآن در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۰۵۳۳

تجلیل از ۱۰۰ حافظ کل قرآن در دهه کرامت

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور، نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز، 26 خردادماه در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینكه امسال در 4 محور برنامه‌ریزی كردیم تا برنامه‌های خود را در ایام دهه كرامت اجرا كنیم، گفت: در داخل حرم برنامه‌هایی نظیر برپایی جشن‌ها، تعویض پرچم، استقبال از كاروان زیر سایه خورشید و غیره را برنامه‌ییزی كرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برگزاری مراسم تجلیل از 100 حافظ كل قرآن كریم در ایام دهه كرامت در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت:‌ این همایش با عنوان طوبای كرامت اجرا خواهد شد.
رونمایی از آثار مختلف فرهنگی و هنری، اجتماع بزرگ مردمی و هیئات مذهبی در شب میلاد حضرت معصومه(س) و حركت دسته‌های شادی از مساجد و محلات به سمت حرم مطهر و اجتماع در صحن حرم، برپایی جشن‌های مختلف در سطح بوستان‌های شهر مقدس قم و برپایی همایش «در پناه بانو» از جمله برنامه‌هایی بود كه بهشتی‌پور از آن‌ها نام برد.
مدير روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار كرد: همچنین مراسم آغاز جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در روز ولادت حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.
وی از اعزام کاروان سفیران کریمه و خادمان حرم حضرت معصومه(س) به همراه پرچم به تمام استان‌ها و 11 كشور خبر داد و گفت: همچنین اولین کنگره ملی شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته کشوری در روز 20 تیرماه برگزار خواهد شد.
بهشتی‌پور اظهار كرد: در سطح ملی و بین‌المللی نیز نشست و اجلاس اعتاب مقدسه جهان اسلام از كشورهای عراق، سوریه و ایران به میزبانی حرم حضرت معصومه(س) در روزهای 12 و 13 تیرماه جاری است.
نماینده آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان گفت:‌ همچنین در روز 6 ذی‌القعده ویژه برنامه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با حضور شاعرانی از شهرهای مختلف كشورمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي حافظ كل قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی

همزمان با سراسر کشور نوزدهمین آزمون سراسری کسب مدرک تخصصی با مشارکت ۱۵۴ حافظ قرآن کریم در ۲ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار شد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک به حافظان قرآن کریم در دو حوزه امتحانی بوشهر و کنگان اظهار داشت: این آزمون به عنوان رسمی‌ترین و متقن‌ترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه 1 تا 5 که معادل دیپلم تا دکتری است اجرا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این آزمون با حضور 154 نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شد گفت: از این تعداد 102 نفر مرد و 52 نفر زن هستند که کوچکترین فرد شرکت کننده ، 9 ساله و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است.

وی ادامه داد: از این تعداد شرکت کننده ، 17 نفر اهل سنت و سه نفر از پیشکسوتان رشته حفظ در استان به عنوان میهمانان حاضر در جلسه آزمون حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد : از کل تعداد شرکت کنندگان 12 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر و برخی شرکت‌کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده یا همان به صورت خانوادگی در این آزمون شرکت کردند.

‌قادری تصریح کرد : این آزمون به‌دلیل اهمیت بالایی که دارد با حضور بازرس سازمان دارالقرآن کریم در استان برگزار شد و کسانیکه در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خرداد ماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این شرکت‌کنندگان اگر نمره لازم را کسب کنند ، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها واگذار خواهد شد و افرادی که موفق به کسب معادل فوق لیسانس و بالاتر شدند در مرحله سوم و چهارم این آزمون باید شرکت کنند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور